פורום לימודי סיעוד

מנהלת הפורום תשמח לספק לכם מידע לגבי אפשרויות לימודי סיעוד בארץ, כמו כן מטרת הפורום היא לשמש מקום מפגש למתעניינים בתחום.
 
 
ודים | 14:32  04/07/16
שאלה מאוד פשוטה: כמה אנשים מתחילים בתחילת הסבה וכמה מסימיים. לא מעניין אחוז הצלחה במבחן ממשלתי. לדוגמה מתחילים 70 לסוף מגיעים 18. אז מי אחד מהבית הספרים אלא מגיש הכי הרבה תלמידים לממשתי???? אשמח לקבל כל תגובות. תודה.
מנהלת הפורום | 15:11  04/07/16
אין לנו את הנתונים האלה. אגב, הכי חשוב זה לא כמה התחילו וכמה סיימו, אלא כמה באמת הצליחו, כי להביא סטודנטים שנתיים וחצי - שלוש ושלא יצליחו לעבור את המבחן הממשלתי זה לא אחראי.. אחוז הנכשלים הארצי הוא בדרך כלל עומד על סביבות 5%
נתונים מאנשים שלומדים בהסבות. ולעזיב אנשים אחרי שנתיים או שנה + זה לא אחראי כי קיים "פקטור אנושי " דוגמה פשוטה: כאשר תלמיד כבר בשלב מתקדם 1.5 נכנס לקליניקה וציון סופי נותנת מדריכה שבנוי על חו"ד אישית והוא נכשל אין אפשרות לחזור לאותה קליניקה ואין להחזיר כסף + זמן שהשקיעה הוא עוזב את לימודים. לכן לא אחרי להגיד " הייתה הצלחה במבחן ממשלתי 100% כי רק 18 מתוך 70 הגיעו לשלב ממשלתי" ואם 5% אחוז נכשלים בממשלתי זה אחוז סטייה בכל התחומים.
בדרך כלל אנשים לא עוזבים כי הם נכשלים, אלא כי הם מחליטים שהלימודים לא מתאימים להם מכל מיני סיבות אישיות. לכן אתה צריך לחשוב עם עצמך היטב קודם, אם זה מתאים לך. כמובן שתמיד אפשר לגלות שזה לא. כדי להיכשל בקליניקה צריך שיקרה משהו די דרסטי, זה לא דבר נפוץ.
רשמתי " לא עוזבים אלא מעזיבים אותם זאת כוונה מגייסים כמות של 70 מגישים לממשלתי רק 20"
מנהלת פורום | 14:11  17/07/16
יש לכל מוסד לימודי ולכל תוכנית לימודים תקנון. אף אחד לא מפסיק או מפסיקים לו את הלימודים בגלל כישלון אחד. כל התקנונים שאני מכירה מדברים - בחלק הקליני - על שתי כישלונות לפחות: גם מועד א' וגם מועד ב'. בחלק העיוני כישלון במועד ב' בשתי מקצועות או מספר רב של כישלונות בשנה מסוימת במועד א'. מטרת בתי הספר היא להביא כמה שיותר בוגרים איכותיים להצלחה. אין ענין להכשיל סתם.
תודה על תשובה. אני אישית מכיר את תלמיד שעבר כל חלק עיוני. עבר חלק גדול של הקליניקות בקליניקה מסוימת שציון סופי היא חו"ד של מדריכה הוא לא עבר: תשובה שהוא קבל ממנה "לא נראה לי שאתה מתים למקצוע סיוד" על סמך מה היא מחליטה מי מתאים ומי לא!!!! בנוסף זאת הייתה מחלקה שגברים לא כל כך רוצים לעבוד בה בעתיד.( בדרך כלל צוות הוא נשים)
פוגשים כל מיני אנשים במקצוע הזה. אי אפשר להתרגש מכל אחד. להיכשל בקליניקה זה די דרסטי צריך לפשל די בגדול.
סגור