מונה שלום, לפני כשבע שנים למדתי הנהלת חשבונות 1+2. לאחר הקורס לא ממש התאמצתי לחפש בזה עבודה וגם לא טרחתי לבדוק אם עברתי (מסתבר שעברתי). בעבודה איכשהו גלשתי לתחום הרכש בחברת הייטק גדולה ואחר כך התגלגלתי בין המחלקות בינהן גם מחלקת שכר עד שהתבססתי לפני כמה חודשים במחלקת הנהלת חשבונות. ואז בגלל שהתחלתי לעבוד בזה החלטתי שאני רוצה להמשיך את הלימודים במקצוע הזה. המנהל הישיר שלי שמח מאוד ואמר לי יאללה תמשיכי לסוג 3, לעומת זאת המנהל מעליו אמר לי תמשיכי לחשבי שכר. אציין כי זה שאני אלך ללמוד חשבי שכר לא יעביר אותי פתאום למחלקת שכר כי בהייטק הכל פועל על תקנים ואין תקן לעוד חשבת. בקיצור מחר אני הולכת ליום פתוח של איזו מכללה ואני רוצה חוות דעת קצת יותר אובייקטיבית, האם ללמוד חשבי שכר או הנהח"ש סוג 3. הפחד שלי בסוג 3 הוא שאני לא ממש זוכרת מה למדתי לפני 7 שנים וגם אני יודעת שהמציאות היא שונה מאוד ממה שלומדים בקורס לבין העבודה בפועל. חשבי שכר אני יודעת שזה קורס לא תלוי. השאלה שלי אם אני אוכל ללכת להנהלת חשבונות סוג 3 כשאני לא זוכרת כלום ממה שלמדתי והאם הקורס הזה תלוי בקורס 1+2 מבחינת תוכנית הלימודים. נסיון בעבודה יש לי כי במהלך הכמה שנים הללו עבדתי בהנהלת חשבונות אבל לא הייתי קוראת לזה נסיון שיועיל לי בצורה כלשהיא בלימודים כי לא עשיתי מאזנים התאמות וכל זה. תודה רבה וסליחה על החפירה :) חופית.
חופית שלום, סלחתי על החפירה. :-) ועוד יותר מסקרן אותי האם את אותה חופית שהיתה אצלי היום ביום פתוח במכללה לגבי חשבי שכר. (אני מנהלת של שלוחת פ"ת במכללה למינהל) לשאלתך- חשבי שכר בכירים הנו קורס מרתק ומעניין שיוכל לשרת אותך גם כמקצוע פרקטי ומבוקש וגם כשורה שיווקית בקורות חיים. הנה"ח סוג 3 הנו המשך סוג 2 ולכן הייתי כן מציעה לך לרענן את הידע בסוג 2. בתחילת הקורס הנה"ח 3 ישנו רק שיעור אחד חזרה על סוג 2 ולצערי הרב, כבר בשלב זה נוצרים פערים בכיתה מבחינת הידע. אופציה נוספת שהייתי מציעה לך לבחון היא "חשבונאי בכיר מדופלם"- מסלול של שנתיים שיוכל לקדם אותך אולי יותר מאשר הנה"ח סוג 3. במידה ותהיינה לך שאלות נוספות, אני כאן. בהצלחה, מונה בר-גיל
חופית | 11:55  15/10/10
אכן הייתי ביום הפתוח של המכללה למנהל אבל בצפון בלב המפרץ :) הגעתי איתם להסכמה שאני קודם כל אלמד חשבי שכר בכירים, כי הבנתי שזהו קורס לא תלוי. מה שכן, כאשר דיברתי עם המורה שמלמדת את סוג 3 היא התחילה לסקור בפני את חומר הלימודים שאני אצטרך לדעת כדי להמשיך לסוג 3 ולמען האמת לא היה לי מושג על מה היא מדברת כי אלו נושאים שכבר הספקתי לשכוח (או שרציתי חחח, הקורס לא היה כזה מעניין ) ואז היא המליצה לי לעבור בבית על הספרים ולעשות תרגילים או בקיצור איכשהו לרענן את הזיכרון כדי שלא יווצר המצב שאת אמרת שיהיה לי פער מאוד גדול מבחינת הידע. עכשיו האפשרות שהעלית לחשבונאי בכיר מדופלם מאוד קורצת לי, השאלה שלי שוב היא האם זה לא תלוי ב1+2, כי אם כן ואני אצטרך שוב לרענן את הזיכרון אז בעצם חשבונאי בכיר מדופלם והנהח"ש סוג 3 הם על אותו עיקרון מבחינתי (למרות שחשבונאי בכיר מדופלם נשמע מקצוע יותר מפוצץ עם יותר אחריות :) ). תודה על היעוץ :) חופית.
מונה בר-גיל | 14:22  15/10/10
היי חופית, ראשית, אני רוצה לפרגן לסניף הצפון שלנו בלב המפרץ- כי הוא מעולה מכל הבחינות. שנית, גם אני הייתי מציעה לך להתחיל עכשיו מחשבי שכר בכירים, גם כי הוא קורס מעניין ויכניס עניין לתחום החשבונאות, בניגוד להנה"ח 1+2 שהיה לך משעמם וגם כי תוך כדי חשבי שכר יעלו מושגים שלמדת בהנה"ח 1+2. ולאחר חשבי שכר תגיעי להתלבטות חדשה-סוג 3 או מדופלם. שלישית, לשאלתך לגבי המדופלם- ידע בהנה"ח 1+2 רצוי מאד, אם כי אין כבר את הדרישה לכך. המסלול מורכב מ-7 קורסים, לדוגמא: תמחיר, תורת המשק, דיני עסקים, חשבונאות פיננסית, מיחשוב, מסים, חישובים מסחריים. בהצלחה, מונה בר-גיל
חופית | 10:37  17/10/10
היי קוראים לי אביבה אני בת 19,אני מטלבטת בין חשבת שכר לבין הנהלת חשבונאות
בתור אחד שלמד באומניבסיטה הפתוחה (http://goo.gl/OgimV)קורס חשבי שכר אותי לפחות הרבה יותר עניין. הכל תלוי מי את ומה את ומה את רוצה מעצמך. אני מאמין שתצליחי בסוף.
סגור