פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
pathfail@walla.com | 18:49  28/08/08
אני בן 31, רופא ושוקל כעת הסבה מקצועית. בתואר פורמלי, המתמטיקה מאוד מפחידה אותי. ראיתי שכל שנה א' באוניברסיטאות היא מתמטיקה. לפי התגובות בפורום שלכם, הדבר היחיד ששווה באמת זה תואר אקדמי. האם אכן ניתן לשרוד את כל המתמטיקה הזו ? מה הסיכויים שלי עם תעודה ממכללהלמחשבים להשיג עבודה לעומת תואר ? במכללה למנהל ראיתי שבתואר הראשון אין הרבה מתמטיקה. איך זה מסתדר לעומת אונ' ת"א תודה
עמית מאיר | 09:36  30/08/08
שלום לך, לטעמי, הדבר שעליך לשאול את עצמך בטרם בחירה בלימודי מחשבים הוא האם התחום מאתגר אותך, ולא לפנות לתחום רב בגלל שהתחום נחשב יוקרתי וטומן בחובו שכר ותנאים טובים. אין זה נכון שלימודי מחשבים ללא תואר אקדמי אינם בעלי ערך. אם פניך לעבר תחום מסוים הרי שלעיתים מומלץ לעבור הכשרה באמצעות קורס ספציפי, אבל אם תחפוץ בתואר אקדמי הרי שעליך לשאול את עצמך האם יש באפשרותך להשקיע משאבים משמעותיים במשך 3-4 השנים הבאות. אין ספק שמתמטיקה מהווה חלק חשוב בלימודי מחשבים וטכנולוגיות מידע, ולטעמי אין הבדל בין רמת וכמות לימודי המתמטיקה באוניברסיטאות ובמכללות (לעיתים ההבדל הוא אולי בשמות הקורסים מטעמים שיווקיים) אבל לדעתי אתה לא צריך להירתע מללמוד תחום זה רק בשל החשש ממתמטיקה. נתקלתי כבר בסטודנטים בוגרי 5 יח"ל במתמטיקה שלא מצאו את דרכם בלימודי מחשבים, ומצד שני יש לו מעט בוגרים מצטיינים במחשבים, שמתמטיקה זה לא התחום החזק ביותר שלהם. בהצלחה !
סגור