פורום מדעי המחשב

בהנהלת: רונית אקשטיין  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מדעי המחשב לתואר ראשון ושני, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
רונית אקשטיין

יועצת לימודים של החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי המכללה למינהל.

 
יעל | 02:06  07/11/12
שלום, בדקתי תנאי קבלה ואני יכולה להתקבל רק להנדסת תוכנה לשנקר, אז האם כדאי לי ללכת לשנקר או לחילופין לפנות למסלול של מדעי המחשב במרכז האוניברסיטאי אריאל או במכון הטכנולוגי HIT? לצערי המרכז האוניברסיטאי הוא קצת רחוק ממני מבחינה גאוגרפית אז אני קצת מתלבטת... אולי המוסדות הלימוד האלו (HIT והמרכז האוניברסיטאי ) נחשבים יותר? או אולי הנדסת תוכנה נחשבת יותר ממדעי המחשב כי יש שנה נוספת בלימודים שנחשבת כמין שנת ניסיון כי יש בה את הפרויקט? והאם באמת המשכורות הן דומות, כי קראתי שבוגר תואר במדעי המחשב מגיע למשכורת של מהנדס תוכנה רק כעבור 3-4 שנים? ולסיום, מה השילוב הכי כדאי של מדעי המחשב? מדעי המחשב ומתמטיקה? או שבכלל לא כדאי לקחת את מדעי המחשב עם שום שילוב? כי שמתי לב שלרוב יש שילוב שלו עם מתמטיקה וקראתי כי זה יכול לפגוע בידע במדעי המחשב כי יש שילוב עם חטיבה נוספת? מה אתם אומרים? מה כדאי לעשות? תודה.
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 11:14  07/11/12
היי יעל אז ככה: 1. מתוקף היותי יועצת למודים אני מנועה מלדרג את מוסדות הלימוד. בבואך לבחור מוסד לימודים אני מציעה לך לבחון את הקריטריונים הבאים: תוכנית הלימודים - תכניה ואופייה- האם מורכבת רק מתיאוריה או משלבת גם פרקטיקה, המרצים, אפשרויות התעסוקה אחרי הלימודים ואף תוך כדי הלימודים , תמיכות אקדמאיות עבור הסטודנטים ועוד. 2. בעניין ההבדלים בין הנדסת תוכנה למדעי המחשב- אין הבדל משמעותי מאוד, פרט לעובדה שבהנדסה הלימודים לימודי הפיזיקה נכללים וכן הלימודים אורכים 4 שנים, ואילו במדעי המחשב 3משך הלימודים הינו3 שנים ואין כלל לימודי פיזיקה. בסופו של יום, בהנחה שציונייך טובים ויש לך גם ניסיון פרקטי שרכשת בלימודים, כבוגרת מדעי המחשב יש לך סיכויים שווים להתקבל לעבודה כמו מהנדס תוכנה. 3. לגבי שאלת המתמטיקה: במדעי המחשב (ללא מתמטיקה) כבר מראש נכללת המתמטיקה הנדרשת לתחום זה. בלימודים המשלבים מתמטיקה עם מדעי המחשב נלמדים קורסים מתמטיים שאינם בהכרח רלוונטיים למדעי המחשב וזאת על חשבון קורסים במדעי המחשב. בהצלחה בכל אשר תבחרי, שירן כהן, יועצת לימודים החוג למדעי המחשב
טל | 12:03  07/11/12
אוקיי, אך קראתי במקום מסוים שבוגר מדעי המחשב מגיע לשכר של מהנדס תוכנה רק כעבור 3-4 שנים. האם זה נכון? כמובן שזה תלוי גם במוסד, ניסיון אך בהנדסת תוכנה השנה הנוספת נחשבת לשנת ניסיון? גם במדעי המחשב יש פרויקט בשנה האחרונה כזה גדול כמו בהנדסת תוכנה? בנוסף היום רוב התארים של מדעי המחשב משולבים עם מתמטיקה בעיקר, כך גם באוניברסיטה למשל. האם מסיבה זו הם פחות אטרקטיביים מהנדסת תוכנה? פחות אופציות קידום כי פחות דגש על מדעי המחשב? לא כדאי לי ללכת למקום בו יש מדעי המחשב ומתמטיקה ביחד?
מנהל פורום לימודי מדעי המחשב | 12:18  07/11/12
לא מדוייק, שוב הכל פונקציה של ידע וניסיון. בהנדסת תוכנה השנה הנוספת הינה שנת ניסיון, הלימודים ארוכים יותר, בין היתר בגלל לימודי הפיזיקה וכן בשל העובדה שנלמדים תכנים נוספים בהיבטים הנדסיים, ראוי לציין כי אין להם השפעה מהותית לא בתעסוקה המיידית (אם בכלל יש צורך בכך, אזי את הפער ניתן להשלים בעתיד תוך כדי צבירת ניסיון) ולא בקידום האקדמי. אכן גם במדעי המחשב יש פרוייקט גמר, שהוא לכשעצמו יכול להוות עבורך כרטיס הכניסה לעולם התעסוקה. לגבי השילוב של מתמטיקה ומדעי המחשב, המתטיקה נכללת כבר בתוך מדעי המחשב בתוך תוכנית הלימודים, כך שאינני מבינה מדוע ציינת שלימודים אלו פחות רלוונטים מהנדסת תוכנה, אין קשר בי שני הדברים. את מוזמנת ליצור עימי קשר טלפונית וארחיב בנושא.
היום לימודי מדעי המחשב משולבים עם מתמטיקה לרוב, כך שהתואר קרוי ״מדעי המחשב ומתמטיקה״, כך זה באוניברסיטה ובמספר מכללות. במכללות שאני רוצה לפנות אליהן אז התואר נקרא מדעי המחשב ומתמטיקה ואין מדעי המחשב לבד. מה זה אומר מבחינת אופציות קידום בעתיד? לגבי הנדסת תוכנה בשנקר- לא בכל מקום לימודי הפיזיקה בהנדסה כה אינטנסיביים, כך בשנקר בשנה זה רק 4.5 נק״ז, וזה נשמע לי לא הרבה.. אם אין ברירה אז האם כדאי ללכת וללמוד מדעי המחשב כשהם משולבים במתמטיקה או ללמוד הנדסת תוכנה? שני התארים הם במכללה, אך מדעי המחשב במכללה יותר נחשבת..
דן | 19:28  07/11/12
לדעתי המרכז האוניברסיטאי הרבה יותר יוקרתי וברמה גבוהה יותר. והשילוב עם מתמטיקה זה השילוב הכי טבעי. אני בכל אופן הייתי הולך ללמוד באריאל על אף המרחק.
טל | 06:46  08/11/12
מישהו אחר אולי יכול להגיב לי בפורום האם מדעי המחשב ומתמטיקה זה שילוב טוב וייפתח בפני אופציות תעסוקתיות כמו הנדסת תוכנה? השכר יהיה שווה? או שבגלל שמדובר בתואר משולב ואין התמקדות רק במדעי המחשב אז יהיו פחות אופציות, כי אני לא אהיה בוגרת של מדעי המחשב בלבד?
סגור