פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
תומר | 13:55  11/07/08
שלום לכולם, רציתי לבקש את עזרתכם, אני עובד במחלקת תביעות בחברת ביטוח גדולה ומרוויח 5700 ש"ח בחודש ללא תואר ראשון, ברור לי שבעתיד (עוד כמה שנים) אצטרך לפרנס משפחה- דבר שלא ניתן לביצוע עם משכורת כזאת ויש צורך בהכנסה גבוה יותר ולכן צריך תואר. אני מתחיל השנה ללמוד משפטים (במכללה) אבל מלא תהיות וחששות האם התואר והמקצוע יוכלו לסייע לי בשאיפתי להכנסה גבוהה, או שההפך הוא הנכון וגם אחרי התואר ועם תעודת עו"ד זאת תישאר פחות או יותר אותה המשכורת?? ***אני יודע שמתמחים מרוויחים 4000-5000 ש"ח אבל את התקופה הזאת אני יעבור, השאלה שלי היא מה קורה בהמשך בתור עו"ד או יועץ משפטי? האם יש אפשרויות להרוויח בכלל במקצוע משכורת של מעל 10000 ש"ח נטו בחודש?? או שבקושי לגרד את ה 8000 ש"ח ברוטו? (חשוב לציין שאני רוצה ללמוד משפטים כי זה הנושא שהכי קרוב והכי מעניין אותי, אבל ההכנסה והמצב הכלכלי לא פחות חשוב) אני ממש צריך שכל מי שיול לענות יסייע לי תודה ושבת שלום לכולם....
ליאור פ | 01:42  13/07/08
שלום רב. תודה על השאלה. למה שלא תיכנס למחלקה המשפטית שלך בחברה בה אתה עובד ותשאל כמה בערך מרוויח שם עו"ד מתחיל והאם ניתן להתקדם? זו נקודת פתיחה טובה. מלבד זאת, אם אתה בעסקי הביטוח במחלקת תביעות, מן הסתם הניסיון שרכשת ייזקף לזכותך ותוכל לנצל את הייתרון הזה על פני עורכי דין צעירים אחרים שיסיימו את הלימודים יחד איתך. אין כאן תשובות ואף אחד לא מבטיח כלום. אתה בסה"כ מגדיל את הסיכויי שלך להשתכר טוב יותר במקצוע מכובד (עדיין ...). לגבי מה שאני אכתוב כעת: לא מדובר במדע מדוייק. הכל פחות או יותר מנסיון אישי, מכרים ועו"ד קולגות שעובדים בארץ: עו"ד צעיר שעובד במשרד קטן יכול להגיע ל- 6000 לערך לעומת עו"ד צעיר שמתחיל במשרד גדול שיכול להרוויח 12,000-13,000 ברוטו בשנה הראשונה. כל השאר - הם באמצע. באופן עקרוני, במשרד ממשלתי מרוויחים פחות, וכנ"ל במחלקות משפטיות, מאשר במשרדים אזרחיים-מסחריים גדולים. שוב, אף אחד לא מבטיח כלום, אבל יש סיכוי די טוב שאם תשקיע ותתמחה במשרד גדול (שאגב- במשרד גדול, ניתן להרוויח בהתמחות בסביבות ה-6,000), יחד עם הניסיון שצברת, שתצליח יפה ותוכל להשתכר לא רע בכלל. אין לך, אלא לנסות. בהצלחה רבה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור