פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
כולם מדברים על הפערים בין מכללה לאוניברסיטה ועל הבדלי רמות הלימוד בין המוסדות בכללל בין רמת הלימוד בפקולטה למשפטים בפרט א-שתי המוסדות מוסמכים להעניק תארים גבוהים מטעם המועצה להשכלה גבוהה ,מכללה לרוב עד לתואר בוגר ראשון אם כי מכללה בחסות אוניברסיטאית יכולה להעניק אף תואר שני ושלישי ישנן מכללות שקיבלו הסמכה להענקת תואר שני ללא חסות אוניברסטיאית. ב-אוניברסיטאות לרוב מאגדות בתוכן פקולטות מכל תחומי המדעים ,בעלות קמפוס ענק,מתוקצבות ע"י הממשלה ונהנות מתרומות נדיבות. מכללות לרוב בעלות מנעד לימודים מצומצם יותר ניתן לראותן כאוניברסיטה בזעיר אנפין. ג-כמובן שבאוניברסיטאות ישנו עיסוק נרחב במחקר ותקציבן רב יותר מה שנכון אומנם לרוב תחומי המדעים וכאשר סטודנט מעוניין להתפתח ולהתקדם לרוב ימצא את מבוקשו באוניברסיטה ד-בתחום מדעי החברה בכלל ומשפטים בפרט הכף נוטה יותר לכיוון המכללות כאשר המכללה למנהל והמרכז הבינתחומי נושאות את הדגל,הפקולטות למשפטים במכללות לרוב מתוקצבות יותר מקצועיות יותר ואיכות ההכשרה של סטודנט במכללה עולה על זו של סטודנט באוניברסיטה. ה-אחוז המעבר הגבוה של בוגרי אוניברסיטאות במבחני הלשכה משקף אך ורק את הפוטנציאל הלימודי ,הרי האוניברסיטאות בכל זאת מקבלות לקרבן את הסטודנטים בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר. ו-סטודנט שבחר ללמוד משפטים במכללה יכול להיות סמוך ובטוח שהאיכות איננה נופלת מזו של אוניברסיטה ,יתרה מזאת במכללות כגון המכללה למנהל והמרכז הבינתחומי איכות הלימודים וההכשרה עולים על זו שבאוניברסיטה.
ליאור פ | 12:00  22/10/08
אני רוצה רק לחזק את דברייך בכל הנוגע להכשרת סטודנטים למשפטים. כיום הרמה של המכללות היא מצוינת. המכללה למנהל למשל מציעה סגל מרצים מעולה, השקעה רבה בתלמידים בתוכניות מגוונות ורבות: המכללה למנהל מציעה תוכניות ייחודיות רבות (קליניקות, סדנאות, עבודה בבית משפט מול שופט, הדרכות) + אפשריות לנסיעה לחו"ל לסמסטר קיץ מקוצר (נסיעה ללונדון, בודפשט) וללמוד שם עם קבוצה מהמכללה ואפילו תוכנית בינ"ל של האו"ם והכול בשילוב יחס אישי מצוין. המכללות הטובות כמעט ולא נופלות מרמת האוניברסיטאות בארץ. וגם בתחום המחקרי ישנה התפתחות חיובית וישנו דגש גם בנוגע למחקר ושיתוף פעולה עם מוסדות מחקר בינ"ל.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור