פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
תום | 13:27  01/02/09
שלום ליאור, אני רוצה להתחיל ללמוד משפטים בשנה הבאה(אוק' 09) ועם הציונים שיש לי כרגע אני יכול להתקבל לאונ' בר אילן, חיפה וכמובן לכל המכללות. מה אתם ממליצים? ללמוד באונ' שנחשבת ל"בינונית" או מנגד ללמוד באחת מהמכללות ה"בכירות"(בינתחומי או למנהל). כמובן שהמכללות גם מציעות אופציה של תואר משולב, שהופכת את הלימודים ליותר מועילים ושימושיים. תודה מראש,
שאלה זו כבר נשאלה בפורטל זה. אני אחזור על הדברים שציינתי גם בעבר- ראשית, לא ברור לי מהי אוני' בינונית? אני לא מכיר בארץ אוני' שניתן לקרוא לה בינונית. העובדה שיש לחיפה או בר-אילן סף קבלה נמוך במעט מת"א וירושלים, ממש לא הופך אותן לבינוניות. לאוני' בר אילן ולחיפה יש שם מצוין. הן אמנם בדירוג אחרי אונ' ת"א וירושלים, אך הן אוני' מוערכות, ושתיהן בעלות סגל מרצים טוב מאוד שמהווה נקודת פתיחה מצוינת. אני לא מקבל את זה שבר אילן או חיפה הן אוני' בינוניות. רמת הלימודים והתוכניות בשתיהן מאוד טובות. אבל לדעתי כיום, הרמה של המכללות המובילות אינה נופלת מאף אוניברסיטה מכל הבחינות ואולי במובנים מסוימים אף עולה עליהן. למשל במכללה למנהל יש שפע של קליניקות שבהם התלמידים עוסקים בעריכת דין (בליווי עורכי דין) במגוון תחומים, כולל עבודה בבימ"ש בצמוד לשופטים ועוד. אף הסגל האקדמי אינו נופל משל אוניברסיטת בר אילן או חיפה והסטודנטים של המכללה למנהל מוצאים התמחויות בכל המקומות המובילים במשק. כך גם במכללות אחרות. יתרון נוסף שניתן להצביע עליו במכללות הוא היחס האישי והחם. יש עניין כספי שצריך להביא בחשבון. תשלם יותר מפי שניים ויותר במכללות. לגבי שילובים של מקצועות אין ספק שהמכללות מובילות בכך, כיוון שיש תוכניות מובנות מרוכזות שמשלבות משפטים ו כלכלה / חשבונאות / מנהל עסקים וכד', כולל תוכניות של תואר שני (למשל במכללה למנהל, למצטיינים ישנה אפשרות שילוב של תואר ראשון במשפטים וסיום עם תואר שני מנהל עסקים ביחד) , תוך התחשבות מירבית בתאריכי המבחנים והעבודות. אבל ניתן למצוא גם באוני' מסגרות של שילובים שונים (תארים דו-חוגיים וכו'). שווה ללכת לכל מוסד אקדמי ולהסתובב, לדבר עם תלמידים כדי להתרשם בעצמך.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור