פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
לימור ל. | 11:24  14/05/09
התקבלתי למספר מכללות ללימודי תואר ראשון במשפטים ואני בהתלבטות קשה :-( אני לא אנקוב בשמות אבל האם יש מישהו שיכול להמליץ (או לא להמליץ) על המכללות המובילות באיזור המרכז?? אני מחפשת בעיקר המלצות מתלמידים שלומדים שם כרגע..
אני לומדת שם כבר שנה שלישית וזה באמת אחלה. אני לא אתן יותר מדי פרטים כדי לא לטעות אבל אני בהחלט ממליצה לך לקבוע ביקור ובטוח תתאהבי במקום כמו שקרה לי.
השאר משתרכים אחריה. בואי נגיד ככה יש את החוג למשפטים במכללה למנהל (ששם אני לומד למען גילוי נאות) אחריו את הבינתחומי והשאר. אם את באמת מעונינת להצליח תתרכזי בשתי המקומות שהזכרתי ותמנעי מללכת לשאר המכללות הבנוניות (בלשון המעטה). מנסיוני האישי אוכל להמליץ לך רק על החוג למשפטים במסלול האקדמי של המכללה למנהל, יש אצלנו סגל מרצים מדהים שרובו הגיע מהאוניברסטאות המובילות בארץ ובעולם , יש חיי חברה עשירים מאוד ואגודת סטודנטים פעילה ויחס טוב לסטודנטים מה שלא קיים באוניברסטאות. אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות אלעד
חוץ מזה שאין לי חיים, אני מרגישה שהתואר במכללה מעשיר אותי בהמון תחומים הלימודים אומנם קשים מאוד אבל זה עדיף מלימודי שכונה כמו באונו שחברה שלי לומדת שם. מה אני אגיד לך אני לא יודעת אך היא תמצא התמחות אחרי התואר.
ליאור פ | 21:31  14/05/09
שלום רב. בעיקרון- קשה מאוד לדרג היום בין מכללות כי כולם פחות או יותר עושים מאמצים גדולים מאוד לשפר את איכות ההוראה, תוכניות מגוונות (קליניקות למיניהן) והיחס לסטודנט. זה נכון שיש כאלה בעלי שם ומוניטין קצת יותר נחשב בשוק או בעלי דרישות קבלה גבוהות יחסית (הכי קשה להתקבל כיום למכללה למנהל ולבינתחומי) אבל דעתי האישית היא שכל מי שלומד ומשקיע כמו שצריך, מכין מטלות וקורא חומר ומשיג ציונים גבוהים יצליח בכל מקום. בכל מקרה ישנם שיקולים נוספים כמו קירבה לבית והמלצות מחברים שלמדו. תמיד תוכלי לבקר בכל מוסד בעצמך, להיכנס לספריה ולאיזה שיעור או שניים ולהתרשם בעצמך. בהצלחה
שלום, אני סטודנטית שנה ד' במרכז הבינתחומי הרצליה, ואני ממליצה לך בחום, אם התקבלת גם לפה, ללמוד במרכז. המרצים פה טובים ומאוד קשובים לסטודנטים, יש אומנם עבודות ולא מעט תרגילים אבל המערכת שעות מאפשרת לשלב גם עבודה, ויש פה אנשים מדהימים! חוץ מזה, יש למרכז שם מאוד נחשב בתחום המשפטים, שיעזור לך אח"כ להתקבל להתמחות. פורסם לפני שבועיים בערך סקר על שביעות רצון הסטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בארץ- והבינתחומי לקח כמעט בכל הקטגוריות, נראה לי שזה מדבר בעד עצמו. אולי כדאי לך להיכנס לאתר של בי"ס למשפטים להתרשם קצת יותר: http://portal.idc.ac.il/He/schools/Law/Homepage/Pages/homepage.aspx בהצלחה;
ביקרתי ובדקתי כל כך הרבה מכללות והגעתי חד משמעית למסקנה שהם הכי טובים, אם זה מבחינת תוכנית הלימודים המעודכנת, המרצים המעולים או הבניין המדהים שבו לומדים - וזה חשוב לא פחות. ממליצה לך ללכת לבקר ותראי בעצמך.
בכל מקרה מה שטוב לך לא אומר שחייב להיות טוב למישהו אחר. מכללות לא חסר, אותו כנ"ל גם סטודנטים. אני שמעתי דברים מעולים על רייכמן וגם על כרמל. כך שעם כל הכבוד ל"בניין שבו לומדים" צריך קצת יותר מזה בשביל משפטים. חוצה מייסהב שאפרופו משפטים- הגיע הזמן שתחליפו את המשפט הזה: הבניין המדהים שבו לומדים, זה לא מרכז ספא, זה מוסד אקדמי!!!!
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור