פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום לכולם, אני יודע שהשאלה הזאת נשאלת רבות לאחרונה, אבל אני אשאלאותה בכל זאת שוב פעם, כי אך אחד ךא מצליח לענות לי באמת. אני מאוד מתחבר ללימודי משפטים, זה מאוד מעניין אותי ומאתגר, אני אפילו מתקבל לאוני', ולא נראה לי שתהיה לי בעייה לתלוח את התואר בהמלחה. הבעייה היא, שמהתיאורים של כל מי שאי פעם שאלתי אותו והתייעצתי איתו, הבנתי שהמצב קטסטרופלי בשוק הישראלי. עו"ד לכל 160 אזרחים הוא מצב ייחודי מזעזע, עורכי דין רעבים ללחם ומדרדרים לפשע. אוכשמדברים על כך ש"הטובים משתלבים", מתכוונים ל5 הגאונים בכל מחזור. מי יכול להבטיח לי שאגיע לשם? הייאוש שלי הגיע לרמה כזאת, שאתמול אפילו עשיתי מעשה ונרשמתי ללימודי הנסת תעו"נ בטכניון, אין מה לעשות, אם זה המצב צרעך להקריב הרבה כדי לשרוד, עכשיו אני מתלבט אם להרשם גם ללימודי משפטים בעברית (אני גר בירושלים) ולקחת סיכון למרות הכל, או להמשיך עם הקו המייואש? מישהו חושב שהוא יכול לשכנע אותי? או לפחות להפנות אותי למישהו שישכנע אותי אחרת?
שלום רב. תודה על השאלות הטובות. עריכת דין היא מקצוע רב תחומי היכול לתת מענה למגוון רחב של נטיות תעסוקתיות. בגלל ועקב הענפים הרבים והמגוונים בהם עוסק המקצוע, אנשים בעלי מגוון כישורים מוצאים בה עניין . כך למשל, הנמשכים אל התחום העסקי-כלכלי יוכלו להשתלב במשפט המסחרי ולעסוק בחוזים, מקרקעין, מיסוי, דיני חברות, שוק ההון וכדומה; אלה שלבם נוטה אל מקצועות הסיוע יוכלו לעסוק בתחומי הגנת הפרט, והמעמד האישי; מי שהוא בעל נטייה לטבעית לבלשות וניחן בכריזמה וביכולת שכנוע יוכל למצוא אתגר רב בתחום הפלילי. כמו כן, היום המשפט הבינ"ל מתפתח ומהווה אתגר במיוחד בעידן של גלובליזציה. בעשור האחרון נכנסו לתחום המשפט תחומים נוספים כמו מחשבים, איכות הסביבה, זכויות יוצרים, פטנטים וכן ההיבטים המשפטיים הקשורים לפעילות של חברות סטארט-אפ. אתגר ישנו. לימודי משפטים ארוכים מעט (3.5 שנים) אך מאתגרים ומעניינים ביותר, גם למי שרוצה לקבל ידע והשלכה רחבים ולא שואף להיות עורך דין (נושאים צרכניים, כלכליים). במהלך הלימודים תוכל לפתח כלים ביקורתיים וחשיבתיים מעולים שלא בטוח שמקצועות אחרים נותנים. הקושי נובע בעיקר מעומס שבא לידי ביטוי בעבודות רבות שתעשי במהלך התואר והשקעה מרובה בקריאת טקסטים, ניתוחם ובכתיבה. המון כתיבה. מלבד זאת המקצוע, עדיין נושא "תג" יוקרתי ומהווה קרש קפיצה לכיוונים טובים (שיווק, השמה, ייעוץ, תפקידי ניהול במגוון תחומים) עם בסיס טוב. גם אם כעת, ייתכן שהמקצוע נשמע מרוחק, הרי ייתכן מאוד שבמהלך הלימודים תמצאי אהבה או עניין שלא חשבת עליו. לדעתי הלימודים מומלצים בחום, שכן סטודנט למשפטים, גם אם לא יהיה עורך דין, יפיק תועלת רבה מהכישורים שהוא רכש במהלך הלימודים. אני למדתי במכללה למנהל ויכול לומר לך שרכשתי כלים מצוינים לחשיבה ולניתוח טקסטים, סיטואציות, יכולת לבחון נושאים מכמה כיוונים, פיתוח יכולת של התבטאות וכלי חשיבה וביקורת מחודדים. בהצלחה רבה
שרון | 16:23  26/02/10
מההודעה שלך אני רואה שאתה מאוד רוצה ללמוד משפטים ומאוכזב ממצב השוק. אתה צודק לימודי משפטים היום הם לא הלימודים שמבטיחים לך משכורת נוצצת ועבודה בטוחה אבל אם זה מה שאתה רוצה פשוט תשלב. יש שילובים נהדרים משפטים חשבונאות, משפטים כלכלה ולדעתי באוני' העברית כל שילוב הוא אפשרי. זה לא יהיה קל אבל זה ייתן לך בטחון שברכישת שני מקצועות. זה אפשרי לחלוטין רבים מהסטודנטים משלבים תואר נוסף עם לימודי משפטים.
יערית | 10:50  04/03/10
שלום, אני מאוד מקווה שאוכל לענות על שאלתך . במצב ששורר היום בשוק העבודה בהחלט לא קל למצוא עבודה, אך אני אסביר לך דבר מה. ברגע שאתה טוב במה שאתה עושה, פלפל,חריף,שנון וכריזמטי אתה אפילו תתקבל לפרקליטות. בתור אחת שסיימה תואר בחשבונאות ועובדת אחת באחת מארבעת החברות הגדולות (כרגע אני חושבת להוציא תואר שני במשפטים), אני אומר לך שאין דבר העומד בפני הרצון. לפעמים מעבר ללימודים צריך גם קצת טיפת מזל, אל תמעיט בערכך, אתה יודע יותר טוב מכולם מה בדיוק אתה שווה ומהן היכולות שלך. אם התקבלת ללימודי משפטים באוניברסיטה זו כבר התחלה טובה. אל תוותר על מה ששאתה אוהב, אם זה המקצוע שאתה אוהב, למד אותו. אני יכולה לתת לך דוגמא מעולה על עו''ד אורי דניאל , אי אפשר לומר שרק המזל שיחק לטובתו הוא פשוט בקיא ומתמחה בלא מעט תחומים, הוא עורך דין מהשורה הראשונה . בהצלחה!
נעמה | 18:25  17/03/10
כמוני עוד רבים שהלכו ללמוד משפטים החליטו בשלב כזה או אחר שהם לא רוצים להיות עו"S ומצאו עבודה שקשורה לתחום בכל מיני מחלקות משפטיות, מחלקות כ"א, מנהל ציבורי ועוד אני יכולה לספר לך שאני מכירה עוד לפחות 5 חבר'ה משנה מעלי בלימודים (אני לומדת בקריה האקדמית אונו) שלמרות שעשו סטאז' במשרדים נחשבים החליטו בסוף שלהיות עו"ד לא מתאים להם ובכל זאת התברגו מצויין בשוק בסוף הכל תלוי בך!!
נטע | 14:22  12/04/10
מה עוד אפשר לעשות אחרי לימודי משפטים? אני חשבתי שאני צריכה להיות רק עו"ד, ותכלס זה לא ממש בשבילי, בגלל זה אני מתלבטת.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור