פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
ג'ני | 14:39  21/08/10
1. איך מחשבים את הציון הממוצע הסופי של כל הקורסים במכללה? (לא של קורס אחד אלא של כולם ביחד..) 2.אם קיבלתי ציון 76 סופי בקורס של 8 נק' וכעת אני ניגשת לקורס חוזר בכדי לשפר האם בהנחה שאני אקבל ציון סופי 85-88 זה ישפר לי את הממוצע הכולל של כל הקורסים בצורה משמעותית? או שיוסיף לממוצע נקודה או שתיים ??
ליאור פ | 22:23  21/08/10
שלום רב. אני חושב שהכתובת המתאימה היא מזכירות הסטודנטים. שם יחשבו לך את הממוצע בקלות כיוון שהכל ממוחשב. באופן כללי, מאחר והתואר עמוד על בערך 150-151 ש"ס אז 8 ש"ס זה בערך 5.3% מהתואר.שיפור של 10 נקודות בקורס יעלה בערך חצי נקודה בסה"כ. אני לא בטוח שזה מצדיק קורס חוזר. למרות שאני יכול להבין אבל אם מדובר בקורס שנראה לך חשוב מאוד לצורך קבלה להתמחות. מצד שלישי, אם שאר הציונים טובים אני בספק גדול מאוד אם משרד כלשהי יפסול אותך בגלל ציון אחד שכזה. לסיכום, לדעתי האישית, חבל על המאמץ. מה עוד שאת עלולה ליפול או לשפר במס' נקודות קטן בלבד. בהצלחה בכל מקרה.
ג'ני | 23:09  21/08/10
סליחה אם לא הבהרתי את עצמי כראוי...התכוונתי למבחן חוזר... אם באמת מדובר בחצי נקודה לשיפור ציון בכ- 10 נק' יותר פחות או יותר...באמת זה לא כדאי... למרות שמדובר במקצוע שכן הייתי רוצה לעסוק בו ...וזה ממש לא משקף את הרמה שלי... השאלה היא אם אני רוצה כן לעסוק בתחום זה ציון של 76 סופי זה נמוך מדי... הממוצע השנתי בינתיים בלי השיפור הוא 83... מה אתה ממליץ ?
שלום שוב. לצערי אני לא יכול להמליץ לך מה לעשות. אני יכול אך ורק לפרוס את השיקולים השונים. מה פירוש מבחן חוזר? מועד ב'? אם מדובר במועד ב' ואת חשה שהציון לא משקף את ידיעותייך בקורס, אין סיבה שלא תשפרי. אבל את בעיקר צריכה לחשוב האם שווה השקעה רבה בשביל חצי נקודה בציון הסופי? ומה יקרה אם לא תשפרי? האם בזמן הזה לא שווה להשקיע מבחנים אחרים ושם להוציא ציונים גבוהים שיחפו על הציון שקיבלת? כאמור, ההחלטה כולה שלך ובהצלחה רבה.
ג'ני | 00:23  22/08/10
זה אכן מבאס לשפר בשביל חצי נקודה ...אבל זה בנזיקין וחבל להישאר עם ציון כזה במיוחד שאני ארצה לעבוד בזה או בחוזים ששם יש לי 92 סופי חוץ מזה יש לי רק עוד ציון אחד ב70בפילוסופיה וכבר אי אפשר לשפר.. כל השאר די גבוהים יחסית.. אז אני אנסה בכל זאת לפחות אני אדע כי ניסיתי ולא התפשרתי... :)) בכל אופן תודה על התשובה המהירה !!!! .
אריאל | 05:29  22/08/10
כעקרון, מומלץ לעשות זאת בטופס אקסל, אולם החישוב עצמו אינו מסובך: 1- תכפילי כל ציון סופי במספר נ"ז שלו 2- לאחר מכן תסכמי את הכל יחד 3- תחלקי במספר נ"ז שצברת עד כה. בהצלחה.
שירן | 10:01  29/08/10
אני חושבת שכל מוסד לימודים מחשב זאת בדרך אחרת לא? מה שכן יש מוסדות לימוד שמחשבות אותו הדבר אבל איני יודעת מי. בטוח שכך מחשבים את ממוצע התואר עד כה? אם כן זה מה שאעשה גם.
ליאור | 10:45  05/09/10
זה פשוט חישוב של ממוצע משוקלל רגיל.. הרי ברור שצריך להתחשב במס' נקודות הזכות שיש לכל קורס כי ככל שהוא יותר נקודות יש לו יותר משקל!! בגלל זה בלימודי משפטים אני מאוד מאוד משקיעה בקורסים ה"כבדים" כי זה יכול לתת פוש רציני לממוצע.
מיכל | 12:25  07/09/10
בלימודי משפטים בהחלט יש קורסים כבדים וקשים, אבל חשוב להוציא ציונים גבוהים גם בקורסים הקלילים, כי זה בטח יאזן עם הציונים הפחות טובים של הקורסים הכבדים והמתקדמים, אין מה לעשות הם עמוסים בחומר לימוד.
הלן | 14:48  04/10/10
השנה הראשונה היא קשה מבחינת ההסתגלות למקום,לתנאים וכדומה אבל מבחינת הרמה של החומר לימוד זו השנה הכי קלה. כמו שמיכל אמרה,חשוב להוציא ציונים גבוהים בשנה הראשונה כי מדובר בקורסים הפחות קשים של התואר. יהיו קורסים קשים יותרשיהיה קשה להוציא ציון גבוה.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור