פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
שלום רב! היום התפרסמה בכלכליסת כתבה על לימודי משפטים. לפי מה שהבנתי בכתבה מי שלומדד במכללה "פחות מוצלח". שאלתי היא בתור אחד שבעזרת ה כן הולך למכללה, האם זה באמת נכון? אני פשוט רוצה לשלב לימודים ועבודה ביחד, ובאוניברסיטה זה בלתי אפשרי. האם המשרדים הגדולים מעדיפים אוניברסיטה על מכללה?
שלום רב. האם הכתבה ציינה והרחיבה גם על כל אותם אלפי בוגרים שלמדו במכללות והיום מאיישים עמדות בכירות באין ספור משרדים, חברות, ארגונים במשק הישראלי? אני לא הייתי מציע לקחת בצורה רצינית כתבות כאלה. האומנם אני וחברי שלמדנו במכללה למנהל והיום עובדים בכל המשרדים החשובים והגדולים בישראל- פוקס נאמן, הורביץ, שיבולת, זליגמן ודומיהם "פחות מוצלחים"? שיהיה. ההצלחה שלי לא נמדדת בכתבה של עיתונאי זה או אחר אלא בשטח- בפרקטיקה. אם יש לך את הנתונים עבור האוניברסיטה, לך לאוניברסיטה. לא כי אחרת תהיה פחות מוצלח אלא כי עדיין האוניברסיטאות נחשבות יותר בשוק עריכת הדין. אבל די ברור שגם אם תלמד במכללה ותוציא ציונים טובים, אתה אינך נופל מסטודנט שלמד באוניברסיטה. אני חושב ששיקול של עבודה הוא דבר מרכזי וחשוב אבל מצד שני תשלם כמעט פי 3 לשנה במכללה פרטית וזה לא מוצדק. גם אם תלך לעבוד, בסופו של דבר עלות הלימודים תהיה כה יקרה שהאפשרות לעבוד לא מצדיקה את עצמה. יש תוכניות שמציעות הלוואות נוחות מאוד לסטודנטים ושווה לבדוק זאת. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור