פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
יוני | 16:27  16/09/14
שלום! אני שוקל להיות שופט כמקצוע לחיים. רציתי לדעת לפרטי פרטים מה התהליך הזה כולל בתוכו. כמו לדוגמא, כדי להיות רופא למשל. אז צריך קודם להתקבל ללימודי רפואה, ואז יש 6 שנים של לימודים שאתה מתרוצץ בכל מיני בתי חולים, אז עוד שנה סטאז', ואז התמחות, שאורכה משתנה על פי ענף ההתמחות ויכול לקחת אפילו 6 שנים, ורק אז אתה נחשב רופא מומחה. אז הייתי רוצה לדעת את אותו תהליך בעולם המשפטים. כלומר הבנתי שיש צורך לעסוק בתחום המשפט לפחות 5 שנים כדי להיבחר כשופט של משפט השלום, 7 שנים למחוזי ו10 לעליון. אבל מה הפרטים הקטנים כמו שצריך להתמחות באיזה משרד של עורכי דין/שופט בזמן הלימודים, וכל השלבים הקטנים-גדולים האלו. אם מישהו שעבר את זה, והתנסה בזה, או מישהו שבקיא בעניין, יוכל לפרט לי. אני מאוד אעריך את זה. תודה רבה ויום מקסים.
שלום רב. מבלי להיכנס לדקויות מבחינת כשירות קרי ותק שנים נדרש ואתה מוזמן לעיין בהוראות סעיפים 5-2 לחוק בתי המשפט [נוסח משולב] ניתן לאתר בגוגל בקלות, אני חושב שדבר ראשון שאני הייתי עושה זה לנסוע לבית משפט הקרוב למגוריך או נניח לבית המשפט בת"א (רח' ויצמן 1) ולהיכנס למשפטים של תביעות קטנות ואח"כ לדיון כזה או אחר של רשם או שופט אזרחי בשלום, לעבור לפלילי, ולסיים בדיון על ערעור מחוזי (אני יכול לסייע באיתור ובהכוונה במידה מסוימת אם תגיע לביהמ"ש בת"א) ותתרשם מהאופן בו שופטים עובדים באופן בלתי אמצעי. אחרי סבב או שניים הייתי מנסה לעשות בחינה אם זה משהו שנראה לי מתאים. בהנחה שתעשה או עשית זאת והחלטת להתקדם בכיוון הזה אז נדרשים כמובן לימודי משפטים והתמחות ואח"כ עשייה משפטית בהתאם לחוק במשך לפחות 5 שנים. ככל שתסבור שאתה ראוי לכך ומעוניין בכך, ניתן להגיש מועמדות לשפיטה, לגבש שורה של המלצות, לקבל את אישור הועדה הרלוונטית לצורך כך, לעבור שבוע סדנה מיוחדת לצורך כך, ובמידה שתהיה מספיק טוב, תעבור שלב לועדה לבחירת שופטים שתכריע בעניינך. כמובן שרצוי שיהיה לך ותק של יותר מ-5 שנים כיוון שבתחום המשפט ניסיון הוא מאוד חשוב אך זה לא מחייב בהכרח. בנוסף, ראוי להגיע עם השכלה רחבה יחסית וציונים טובים למרות שזה לא תנאי בלתי יעבור. ישנו מסלול נוסף של עוזרים משפטיים שבו עו"ד עובד ביחד עם שופט ולומד על דרכי העבודה של השופט, קבלת החלטות, ניהול משפט וכתבי פס"ד אך באופן כללי דומה שרצוי לסבור גם מספר שנות ותק בפרקטיקה. אם יש עוד שאלות, אשמח.
היי, קודם כל תודה על תשובתך הקודמת. -בעניין ההשתתפות בדיוני משפט- האם אני יכול להיכנס לכל דיון בית משפט, אם מדובר בנושא פלילי או אזרחי, והדיון הוא במתכונת של דלתיים פתוחות, אז אין כל בעיה להיכנס, ללא הודעה מראש או הכנה מסוימת מראש? "אחרי סבב או שניים הייתי מנסה לעשות בחינה אם זה משהו שנראה לי מתאים" -לאיזה סוג של בחינה אתה מתכוון ובאיזה מוסד? -מה כוללת בתוכה ההתמחות שלאחר לימודי המשפטים? שוב תודה לך, וסוף שבוע נעים.
מצטער שלא הייתי ברור. לא בחינה במוסד כלשהו אלא בחינה בינך ובין עצמך. אם אתה יכול לדמיין עצמך יושב על כס השיפוט ומנהל כל יום עשרות תיקים וכד'. כאמור כפי שפירטתי אין בחינה להיות שופט אלא מדובר בתהליך ארוך שבו לאחר שאתה הוכחת את עצמך כעו"ד או איש אקדמיה מובהק וכד' במשך לפחות 5 שנים, אתה מגיש בקשה שנשקלת ואם אתה מספיק טוב אתה עובר לשבוע בחינות ומיונים שונים ורק אם ההישגים שלך טובים מאוד, נשקלת מועמדך. ברוב המקרים אם לא מדובר במשפט שקשור למעמד אישי (גירושים, משמורת, צוואות וכד') והמשפט לא הוגדר כחסוי, אין בעיה להיכנס לכל הדיונים. באמת כדאי לשלב בין פלילי ואזרחי. ושוב, כאמור אם זה מעניין אותך ואתה יכול להגיע למחוזי ת"א, אתה מוזמן ליצור קשר דרך כתובת המייל ואנסה לסייע לך. בהצלחה רבה
מאוד מודה לך על תשובותיך. אם אוכל להגיע למחוזי ת''א, אצור איתך קשר. יום מקסים!
היי קראתי את הדברים בעיון רב, ויש לי כמה שאלות שאשמח אם תוכל לענות לי עליהן: 1. מה זאת אומרת 5 שנים של אקדמאי מובהק? 2. אני אהיה חייבת לעסוק בעריכת דין בשביל להיות שופטת בבית משפט? 3. אתה יכול להמליץ לי על מוסדות אקדמאים טובים? 4. האם מוסדות אקדמאים יכולים להסתפק רק בפסיכומטרי ללא תעודת בגרות? ובמידה וכן מה הציון ההתחלתי שצריך בשביל לימודי משפטים?... תודה רבה!!
מנהל פורום לימודי משפטים | 23:33  23/03/15
שלום רב. בבקשה: 1. זה מה שקובע החוק. בדר"כ הכוונה שתהיי מרצה למשפטים, תכתבי מאמרים, תעבדי במכוני מחקר משפטיים וכד'. 2. תהיי חייבת רישיון בעריכת דין. בדר"כ רצוי לעבוד כעו"ד תקופה מסוימת אבל יש גם חריגים. 3. זה מאוד משתנה. קודם כל תנאי הקבלה. האם את מתקבלת לאוניברסיטאות? למכללות? לאיזה מכללות את מתקבלת? ההנחה היא של חלק מהמשרדים היא שככל שדרישות הקבלה גבוהות יותר זה מעיד על איכות בוגריו. זה לא תמיד כך ובוודאי לא כלל גורף. יש חשיבות גם למרחק מהבית, צורך לשכור דירה ולעבוד כדי לממן אותה (לא מומלץ בשנתיים הראשונות בשל יוקר המחייה הגבוה), חברים שלומדים איתך וכמובן התרשמות אישית מהמקום. מציע לעשות סקר שוק קטן ולראות מה מתאים לך. 4. כל מוסד ודרישותיו הוא. הדברים משתנים משנה לשנה ומציע לבדוק בעצמך בכל מקום. אם יש משהו ספציפי שמעניין אותך, את מוזמנת לפנות אליי. בהצלחה
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור