פורום לימודי משפטים

בהנהלת: מנהל פורום לימודי משפטים  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום משפטים יענה על שאלות ולבטים שונים בדרך אל התואר: מדוע ללמוד לימודי משפט? אילו שילובים ניתן לשלב עם לימודי משפטים? מה לומדים בלימודי המשפטים? האם עדיף תואר באוניברסיטה על פני התואר במכללה? ואולי זה בכלל להיפך? איפה ניתן לרכוש יותר ניסיון מעשי? איך עוברים את בחינות הלשכה? איך משפרים את הסיכויי למציאת התמחות "נחשבת" וטיפים לבחירת מסלול הלימודים וכן מהן דרישות הקבלה ומועדי הרישום ללימודים? הכל על הדרך להיות עו"ד מצליח, כאן בפורום לימודי משפטים. מומלץ וכדאי להתייעץ לפני קבלת החלטה כלשהי, אז אל תהססו.
מומלץ בחום
 
מנהל פורום לימודי משפטים

 
אלי | 09:52  06/08/16
שלום אני בן 23. אם בגרות די טובה ובלי פסיכומטרי. עשיתי בדיקה מה יותר מתאים לי ללימוד וזה משו הומני ולא ראלי כמו הנדסה וכולי. תחום שמעניין אותי זה מישפטים אבל יש פה אבל גדול..אם ארצה ללמוד מישפטים זה במכללה(אין לי פסיכומטרי.ואני רוצה להתחיל באוקטובר הקרוב ולא לבזבז זמן) לכן אצטרך ללמוד במכללה שזה המון כסף..90 אלך שח ואני תוהה אם כדאי לי ללמוד מישפטים מכמה סיבות סיבה1 בגלל שהשוק כיום רוווי במישפטנים ועורכי דין. מה גם שזה מכללה..ודבר נוסף מאוד חשוב.אני הבנתי שצריך תכונות של עורך דין שזה כולל יכולת ניסוח בכתב ובעל פה ברמה מאוד גבוהה.כמו כן יכולות התבטאות ושיכנוע מאוד טובים. וזה אין לי כל כך...אני מאמין שאפשר לרכוש זאת בעמל רב. אך בגלל המצב בשוק ובנוסף לכסף הרב שנישפך אולי לא כדאי לי ללכת על זה. ודבר אחרון דיברתי עם סטודנט במכללה והוא אמר שיהיה קשה מאוד למצוא מקום היתמחות בגלל שזה מכללה.
מנהל פורום לימודי משפטים | 21:29  07/08/16
שלום רב אלי. שאלה טובה. למה הומאני מתקשר ישר למשפטים. זה מסלול של 4.5 שנים עד 5 שנים (התמחות היום היא שנה וחצי!) ויש לחשוב טוב טוב. זה לא 90,000. זה קרוב יותר ל-110,000 נראה לי. תבדוק שוב בבקשה. יש לך אפשרות להתחיל ללמוד משפטים ולראות אם זה מתאים לך ותמיד אפשר אחרי סמסטר או אחרי שנה א לומר זה לא בשבילי ולחפש משהו אחר. לא קרה כלום. יכול להיות שדווקא מאוד ימצא חן בעיניך, אתה תתחיל להשקיע, אולי בעבודה הראשונה, שנייה וגם שלישית זה יהיה קצת קשה, אבל תבקש עזרה - אם תרגיש צורך. קח עבודה של מישיהי שהוציאה 100 בעבודה, תתייעץ עם סטודנטים בוגרים משנה ב' או ג' וכד'. אל תתבייש להתקדם. אני אחרי העבודה הראשונה בחוקתי לא הבנתי למה קיבלתי רק 65. אספתי כמה עבודות מצטיינות ולמדתי מה היה לא נכון. איפה ניסחתי לא טוב. איפה לא יישמתי את המקרה על פסקי הדין. בעבודה השנייה הוצאתי 95. עבודה שלישית 100. לא נורא. לא בטוח בכלל שתצטרך. אני הייתי מציע לך לנסות לבדוק אם יש סמסטר קיץ ולבקש להיכנס יום שלם לכמה שיעורים. תחווה את המקום ואת הלימודים. לגבי מקום עבודה, זה בכל מקרה קשה בכל תחום. לא פקטור. כי אם תהיה טוב, תמצא עבודה. אבל תצטרך להשקיע הרבה זמן ואנרגיה. זה לא לימודים שבאים על הדרך. אם אחרי שנה תחליט להפסיק אז מה. יש הרבה אפשרויות. בדקת תארים באוניברסיטה הפתוחה, תארים בתחום החינוך, מדעי ההתנהגות ואח"כ לשלב עם השמה וכד'? לא מציע להינעל מראש על תחום המשפטים. עצתי: קבע לך 4 פגישות התייעצות ב-3 מכללות ובאוניברסיטה הפתוחה. זה בחינם ולא רע. ייפתחו לך כמה כיוונים. תנסה לשמוע מה יש. במקביל סע למכללה ו"בלה" שם יום שלם. דבר עם סטודנטים שלומדים איך הולך? מה הדרישות? עצות וכד'. בהצלחה רבה. ספר לנו בסוף מה החלטת.
 
 
 

קישורים נוספים

למי הכי מתאים ללמוד את המקצוע?
מידע על הלימודים במקצוע המסקרן
תואר שני במקצוע שימושי ומבוקש
מה כוללים הלימודים המתקדמים בתחום המשפט?
 
סגור