פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אירינה | 08:15  05/08/09
שלום! אני מעוניינת ללמוד לתואר ראשון בניהול מערכות מידע ואני מתלבטת לגבי כמה דברים.. דבר ראשון-האם תואר בהנדסת מערכות מידע נותן יתרון משמעותי לעומת ניהול מערכות מידע (בהנחה שאני מעוניינת בתפקיד ניהולי יחסית ולא לעסוק רק בתכנות) כלומר האם כדאי להשקיע כדי להתקבל/להתחיל במכללה ולהשלים באוניברסיטה או שזה לא כל כך משמעותי. האם יש ביקוש למסיימי תואר מסוג זה ולאילו תפקידים בעיקר? מה האפשרויות מבחינת תואר שני? לגבי מוסד לימודים-אני מעדיפה ללמוד באוניברסיטה ואני יכולה להתקבל השאלה היא איפה נחשב יותר כדאי (הבנתי שיש בבן גוריון מסלול אבל הוא חדש, ויש באונ` חיפה) או שיש מכללה שנחשבת טובה בתחום הזה.. תודה רבה :)
אירנה שלום, שני התחומים הללו משיקים אחד לשני. כאשר משך הלימודים לתואר של ניהול מערכות מידע הוא בדרך כלל 3 שנים, בעוד שלימודי הנדסת מערכות מידע כוללים קורסי הנדסה. תוספת הקורסים הללו גורמת לכך שהלימודים לתואר זה נמשכים 4 שנים ולא 3 שנים. אם האוריינטציה שלך היא ניהולית בעיקרה, הרי שעל פי מיטב ידיעתי, דווקא הכיוון של לימודי מערכות מידע עשוי להתאים לך יותר. בכל מקרה, אם חשוב לך התואר "מהנדס" ובשל כך נדרש ללמוד עוד שנה על חשבון שנה של צבירת נסיון בתעשייה ו/או התחלת לימודים לתואר שני - כדאי ללכת על תחום הנדסת מערכות מידע, אך אם השנה הנוספת הזו קריטית לצבירת ניסיון בתעשייה ו/או להתחיל ללמוד כבר לתואר שני - כדאי לפנות ללימודי ניהול מערכות מידע. הביקוש לבוגרים המסיימים את התארים הללו קיים במגוון של תפקידים ותחומים, אך כמובן שהוא תלוי במצב המשק והישגיו של הבוגר. הפער בין האוניברסיטאות למכללות הוא בעיקר פער סטיגמתי, שאינו קיים בשטח, לא מבחינת רמת תוכניות הלימודים ולא מבחינת תפיסת המעסיקים (לפחות אצל אלו המובילים בשוק). קיימות מכללות כמו HIT (חולון), המרכז הבינתחומי והמכללה למינהל שאפילו עולות מבחינת איכות תוכניות הלימוד שהן מציעות על פני אוניברסיטאות מסוימות, לכן לא כדאי לך לשלול מראש את האופציה של למידה במכללות, ולבדוק רק אוניברסיטאות. בכל מקרה לא הייתי ממליץ להתחיל ללמוד במכללה ולאחר מכן לעבור ללמוד באוניברסיטה, כיוון שזה יהיה כרוך בלא מעט תלאות בירוקרטיות והשלמות קורסים מיותרות. בהצלחה !
סגור