פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
סדרת מחקרים בלתי תלויים שנאספו באחרונה מחברות המחקר השונות, ממחישות את מורכבות הבעיה של עודף המידע והצורך בגישה רב-מערכתית בהתמודדות מולה: מדי יממה נוצרים 15 פטה-בייט של נתונים ומידע ברחבי העולם – נפח מידע הגדול פי 8 מכלל המידע המצוי בכלל הספריות בארה"ב; בשנה הבאה, 2010, יעמוד נפח המידע בעולם על 988 אקסה-בייט; מדי יום נוצרים בעולם 200 מיליארד מיילים; עובד ארגוני מקדיש בממוצע 30 שעות שבועיות למענה למיילים, לחיפוש מידע ארגוני מאורכב, ולניתוחו; ארגון ממוצע בגלובוס, המונה אלף עובדים, מבזבז 5% מזמנו בחיפוש מידע בשרתי הארגון, בעלות שנתית משוועת של 5.3 מיליון דולרים. לדעתו של רוב אש, מנכ"ל קבוצת ניתוח המידע וניהול ביצועים ביבמ (IBM) העולמית, תחום זה של ניהול עודף המידע דורש שינוי מחשבתי ותפיסתי, תוך רתימת כלי ה-BI כפתרון הולם: "ארגונים טובעים באוקיינוסים של מידע ונתונים, אולם זה לא עוזר להם. מנהלים מקבלים החלטות נטולות מידע מבוסס, ובכלל - החלטות גרועות. כלי בינה עסקית, כלי חיזוי אנליטי וכלי ניהול ביצועים - הם גלגל ההצלה האחרון שלהם, על מנת להשתפר בתפעול ובתפקוד עסקיהם". עתיד הבינה העסקית, לדעתו של רוב אש, יהיה עם יותר ויותר יישומים ניתוחיים, לצד שילוב בין מיחשוב אנליטי ומיחשוב חברתי, עם רשתות חברתיות בעולם העסקים. "מיחשוב אנליטי אינו רק טבלאות או קוביות נתונים", אמר אש, "אלא גם תקשורת בין אנשים, והעברת התובנות הנוצרות בתהליך הניתוח - לאנשים שונים". במקביל, ציין, "תתרחב היכולת להתמודד עם מגוון רחב יותר של נתונים מסוגים שונים, הדורשים ביצוע ניתוחים מורכבים מסוגים שונים, ולחשיפת קשרים והקשרים בלתי מוכרים כיום". לקריאת הכתבה במלואה כפי שפורסמה באתר "Dailymaily" ניתן ללחוץ על הקישור המצורף. אשמח לענות על שאלות גולשים בנושא זה.
סגור