פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
שלום, אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה מבר אילן ושני במנהל עסקים מהמכללה למנהל. במקצועי אנליסטית פיננסית- כלכלנית בהייטק ומאוד מתעניינת בתחום בינה עסקית, טכנולוגיות מידע. עם ניסיון של 10 שנים כלכלנית ואוריינטציה מחשובית טובה אני מאוד רוצה להיכנס לתחום. השאלה היא איך עושים את זה? מה ללמוד? יש מסלול של התמחות בטכנולוגיות מידע מנהל עסקים תואר ראשון במכללה למנהל אבל כבר יש לי תואר ראשון ויש לימודי בינה עסקית בג'ון ברייס אבל הם גם יקרים מידיי וגם עוסקים המון בלימודי SQL SERVER, כתיבת שאילות, תחזוק.. נראה לי קצת תכונתי מידיי האם עליי לנסות פשוט לעבור לחברה שתמעסקת בכך? זה נראה לי גם לא נכון כי זו תהיי ירידה ברמת השכר והסטטוס. איך בכל זאת אני כן נכנסת לתחום הזה שבן כלכלה למערכות מידע? עליי לציין גם שיש לי שאיפה לעבור לעבודה כעצמאית וחשבתי שאולי זה יסייע. אשמח לעיצות
דידי שלום, ברצוני לברך אותך על בחירתך לפנות לכיוון הבינה העסקית. אין לי ספק שבשנים הקרובים אנשי ומקצועות ה-BI יהיו מבוקשים ביותר. לדעתי, עליך ללמוד את הנושא במסגרת לא אקדמית באחד מהמכללות המציעות לימודים שכאלו (כגון מכללות סלע, היי-טק, ONE) ובמקביל ללימודיך לחפש אחר תפקיד בחברה שעוסקת בתחום ה-BI. פעמים רבות, במסגרת התעסוקה בחברות כאלו, תעברי הכשרות מקצועיות שיתנו לך הכרות מעמיקה יותר עם התחום, כך שבשביל צעדיך הראשונים מספיק שתבחרי ללמוד קורס שאמור להקנות לך את העקרונות הבסייסים ב-BI. אגב, גם אם רמות ההשתכרות בתחום ה-BI הן נמוכות יותר בהתחלה, עליך לדעת שמסלול הקידום בתחום זה הוא אחד המהירים בתעשיית ההי-טק. בהצלחה, עמית מאיר
דידי | 10:38  23/01/11
תודה רבה עכשיו אני מתלבטת אם נכון לי להיכנס לתחום שאולי בסופו של דבר ייקח אותי אחורה. כאמור ככלכלנית יחידה של חברות הייטק גדולות אני משתכרת ממש יפה ותחום הBI פשוט מושך אותי כי אני רואה שבעבודתי יש המון עבודה שניתן למכן, ואני אוהבת לייעל למקסימום כל עבודה טכנית. אבל אם בסופו של דבר אני אגיע לתפקידים של מיישמת מטעם חברה בכמה חברות במקום אנליסטית של חברה ובאותו שכר אולי ובהתחלה הרבה פחות, הרי מה עשיתי בזה ואיך ניצלתי את התארים וניסיון של 10 שנים ככלכלנית? ולמה לי בעצם? אודה לחוות דעתך.
סגור