פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
אריק | 09:17  09/05/10
סיימתי לימודי הנדסאי אלק' בממוצע 94 , כרגע אני מעוניין להשלים למהנדס אלק' באחת מן המכללות . משיחה שהייתה לי עם כמה מכללות אני בעצם מקבל פטור מפסיכומטרי ויש באפשרותי לקבל פטור מכמה קורסים, אבל אני יצטרך לעשות מכינה של מתמטיקה ופיסיקה מכיוון ויש לי בגרות של 3 יח' במתמטיקה ובפיזיקה לא עשיתי בכלל בגרות. בסופו של דבר הלימודים ימשכו 4 שנים. (יש לי פסיכומטרי די נמוך 500 . וגם הממוצע של הבגרות לא משהו) 1. באיזה מכללה (עדיף מאזור הדרום אבל לא חייב) הכי מומלץ להשלים\ללמוד מהנדס אלק' מבחינת הרמה והאיכות. 2. אם אני יחליט להשלים למהנדס באונברסיטה כלשהי עד כמה הדרישות שם יותר נוקשות? יכול להיות שהם יבקשו ממני את אותו הדבר שביקשו המכללות או שאני יצטרך להשלים\לשפר עוד דברים ? 3. לאנשים שלומדים או למדו הנדסת אלק' רציתי לשאול עד כמה מערכת הלימודים דחוסה ? יש אפשרות לשלב עבודה במהלך הלימודים ? האם כל ה 4 שנים הם עמוסים או שיש הקלה כלשהי בשנה מסויימת ? 4. שאלה אחרונה : ) עד איזה גיל זה נחשב יחסית מאוחר להתחיל ללמוד הנדסת אלק' ? (אני בן 25)
שמיר שני | 09:32  09/05/10
אריק שלום, עצם היותך הנדסאי בממוצע מה"ט גבוה יסייע לך להשתלב בלימודי ההנדסה. אומנם הלימודים לתואר אכן לא יתקצרו באופן דרסטי במשך השנים אולם תוכל כפי שציינת לקבל מכסה מסוימת של פטורים אשר "ירווחו" לך את הלימודים בצורה נוחה יותר. לגבי קבלה למוסדות על סמך הדיפלומה - לכל מוסד כללים משלו בנוגע להנדסאי לכן כדאי לבדוק בכל מוסד מה דרישותיו. במכללה האקדמית להנדסה ירושלים אכן תהיה פטור מהצגת פסיכומטרי אך כפי שציינת תידרש במעבר קורסי הכנה במתמט' ופיזיקה שמטרתם לתת את בסיס נרחב במקצועות אלו לפני פתיחת שנת הלימודים. בדרך כלל השתניים הראשונות של הלימודים עמוסות יותר והשנתיים הנוספות מאפשרות יותר השתלבות בשוק העבודה, גם בתחומים הקשורים ללימודים. מה גם שבשנה האחרונה של התואר מבצעים פרויקט גמר בתעשייה, דבר המקנה ניסיון בתחום לפני שמסיימים את התואר. אנו מקיימים יום פתוח ביום חמישי הקרוב, 13.5 14:00-18:00 ואתה מוזמן מאוד להגיע, יהיו פה הרצאות על כל תחומי הלימוד וכן סטודנטים שיהיה ניתן לשוחח עימם ולשמוע מהם באופן ישיר כיצד הם חווים את הלימודים, משלבים עבודה וכו'. בנוגע לגיל - אין לך מה לחשוש - ישנם הרבה סטודנטים הלודמים במכללה לאחר שסיימו הנדסאי/ בעלי תואר ראשון שעושים תואר ראשון נוסף ועל כן גיל 25 כלל לא נחשב מבוגר. בהצלחה, שני
סגור