פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שני שלום רב, אני מעויינת מאוד בלימודי הנדסה וכרגע אני מעט מתלבטת בין הנדסת חומרים והנדסה כימית. האם תוכלי להסביר לי מעט על ההבדל ביניהם? במיוחד יעזור לי אם תוכלי לספר על משרות שיכולות להיות בכל מקצוע ובאיזה חברות. תודה רבה.
שמיר שני | 09:19  13/06/10
שלום, אנסה להסביר על רגל אחת מהם התחומים שמעניינים אותך: הנדסת חומרים הינו מסלול בין תחומי הכולל נושאים הקשורים להתנהגות פיסיקאלית , כימית, מכאנית וסביבתית של חומרים מקבוצות שונות (לדוגמה חומרים מתכתיים, קרמיים, פולימרים או שילובם של מספר חומרים לכדי חומר מרוכב). הנדסה כימית מתעסקת יותר בהיבטים הכימיים ועוסקת בייצור והפקה תעשייתית של כימיקלים. לאחר שכימאי פיתח תהליך הפקה במעבדה - דרוש מהנדס כימי שיהפוך את התהליך לתעשייתי, יעיל, כלכלי וכו'. תואר ראשון בהנדסה כימית נלמד במגוון די גדול של מוסדות אקדמיים ועל כן הייתי ממליצה לך לעשות חיפוש באינטרנט ואף ליצור קשר על מנת להתרשם מן המוסדות שנראים כמתאימים לך ללימודים. תואר ראשון בהנדסת חומרים נלמד בשלושה מוסדות אקדמיים בארץ בלבד - הטכניון, אונ' בן גוריון והמכללה האקדמית להנדסה ירושלים. ההתמחות הנלמדת במוסדנו הינה ייחודית וכוללת הנדסת חומרים מתקדמים למיקרואלקטרוניקה. הנדסת חומרים מתקדמים הינו תחום המכווין יותר לתעשיית ההי-טק בעוד הנדסה כימית מכווין מעט יותר לעבודה במפעלים תעשייתים מגוונים. הייתי ממליצה לך על מנת להתרשם ממקור ראשון לפתוח עיתון דרושים ולהסתכל לאיזו משרות מגייסים מהנדסי כימיה/חומרים וכך ולהתרשם גם מיהן החברות השונות. אולם ככלל, שני התחומים מבוקשים מאוד בשוק העבודה ולמיטב ידיעתי מרבית הבוגרים שמסיימים את התואר משתבלים בשוק העבודה. לגבי הנדסת חומרים מתקדמים הנלמד אצלנו במכללה - אני יכולה לציין בוודאות כי אחוז גדול מאוד של הבוגרים משתלבים עם סיום לימודיהם בתעשייה, הן בחברות ההי-טק והן בגופים אחרים. כמו כן קיימת אפשרות וישנם לא מעט בוגרים שממשיכים לתארים מתקדמים בתחום. בהצלחה בבחירה ובתהליך, שני
סגור