פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
הנדסת אלקטרוניקה מעניינת אותי, במיוחד בגלל טבלאות שכר שראיתי... ראיתי שמהנדסי אלקטרוניקה וגם חשמל הם מהמרוויחים ביותר בשוק העבודה ... עכשיו רציתי לדעת, אילו תכונות אדם צריך בשביל להצליח וליהיות מהנדס אלק' טוב ? צריך ליהיות בעיקר טוב בפיזיקה - מתמטיקה וכאלה? יש עוד תכונות שהכרחיות בשביל להתחיל לימודי הנדסת אלקטרוניקה? מה בעצם מהות העבודה של מהנדס אלק' ? לשבת מול מחשב ולתכנן כל מיני דברים? או שזה יותר מזה ? תודה !
היי דודיק, כדי לדעת אם אתה מעוניין בלימודי הנדסת אלקטרוניקה הייתי ממליצה לך לפנות למוסד בו אתה מעוניין ללמוד ולקבל שיחת ייעוץ מעמיקה על התחום מראש המחלקה או מנציג מחלקה ולהבין מה זה אלקטרוניקה. בגדול: התחום של אלקטרוניקה כמו שציינת באמת כולל המון מתמטיקה ופיסיקה. אלו התחומים העיקריים שנלמדים בעיקר בשנתיים הראשונות. יש תחומים נוספים כמו: אנגלית, עקרונות בסיסים בתורת החשמל והאלקטרוניקה, תכנות ושימוש במחשב. כדי ללמוד יותר על התחום, אתה יכול לבדוקגם את תוכנית הלימודים ולהבין אילו מקצועות נלמדים בתחום. אשמח לענות על כל שאלה נוספת גם במייל reli@jce.ac.il שבת שלום רלי
כן רציתי לדעת באילו תפקידים משתלבים מהנדסי אלקטרוניקה. האם הנדסת חשמל ואלק' ,כמו ששמתי לב שזה בדרך כלל מה שלומדים ולא הנדסת אלק' בלבד, זה שונה מהנדסת אלק' בלבד ? האם זה נכון שאם אני בוגר אונ' אז ההשתלבות בשוק העבודה לאחר מכן תיהיה קלה יותר, עם שכר גבוה יותר בהתחלה ?
לימוי הנדסת אלקטרוניקה וחשמל אכן שונים מלימודי הנדסת אלקטרוניקה בלבד: כאשר אתה לומד אלקטרוניקה וחשמל יחד: אתה נוגע בשני התחומים ובתחום אחד מהשניים תבחר להתמקצע קצת יותר מהשני (לרוב נקבע בהתאם להתחמחויות שהסטודנט בוחר). הנדסת אלקטרוניקה בלבד מאפשרת לך להתמקצע הרבה יותר לעומק במקצוע אחד. מדובר על שני תחומים נפרדים: כאשר מהנדס חשמל יעבוד בסופו של דבר בכל הנוגע למתחי חשמל מאוד גבוהים. בעוד, מהנדס אלקטרוניקה יעבוד בכל הנוגע למתחי חשמל נמוכים. לדעתי, פעם הייתה אבחנה מאוד ברורה בין מכללה לאוניברסיטה: סוג התואר שהאוניברסיטה העניקה היה שונה מתואר שמכללה העניקה. היום הדבר קצת שונה- התארים שווים בסוגם (B.SC). הדגש בלימודים באוניברסיטה הוא יותר על תיאוריות לעומת הדגש בלימודים במכללה שהוא יותר מעשי (פרוייקטי גמר בשנה האחרונה ללימודים). כך שמקומות עבודה מחפשים בוגר בתחום ממוסד מוכר (בין אם זה אוניברסטיה ובין אם זה מכללה) בעל ציונים גבוהים וניסיון תעסוקתי. מבחינת שכר בשוק- מנסיוני בתחום, אין הבחנה בין השכר שבוגר אוניברסיטה קיבל לבין שכר שבוגר מכללה קיבל. הכל תלוי בך ובידע שתקבל במוסד הלימודים. בהצלחה רלי
סגור