פורום לימודי הנדסה

בהנהלת: שרון מויאל  |  מסר למנהל/ת הפורום
פורום בנושא הנדסה ומדעים, מקצועות ההנדסה, התמחויות בלימודי הנדסה, השמה, לימודים והשתלבות בהיי-טק, תנאי קבלה, היכן לומדים, סוגי תארים, השלמה מהנדסאים למהנדסים, משך זמן הלימודים.
 
שרון מויאל

שרון מויאל מנהלת מרכז ייעוץ ורישום בעזריאלי- מכללה אקדמית להנדסה ירושלים

 
שחר | 21:26  05/02/11
שלום לכולם.. אני מעוניין ללמוד בשנה הבאה הנדסת תעשייה וניהול, עדיפות לאיזור המרכז ובפרט לאוניברסיטת תל אביב. הבעיה היא שכרגע אין לי ציונים מתאימים פסיכומטרי 605 וממוצע בגרויות 88.30. מתמטיקה- 4 יח' 87) וגם אין לי פיזיקה אבל לרופין אני יכול להתקבל, ולהשלים קורס. פסיכומטרי אני ממש לא מעוניין לעשות שוב אבל בגרויות ומכינה לא אכפת לי לשפר. (אני מעדיף תל אביב כי אני מעוניין לעבור לאזור המרכז.) השאלה היא אם אני עדיין יכול להתקבל לתל אביב ולעשות מכינה?. או אולי דרך אחרת? ועוד שאלה היא מה הרמה ברופין? איך מסתכלים על בוגר שם בהשוואה למקומות אחרים? איך החיי חברה? סליחה על החפירה....ותודה!
היי שחר כדי לבדוק את התאמתך ללימודים באונ' תל אביב- כדאי שתפנה למחלקת הייעוץ והרישום באונ' לבדיקת נתוני הקבלה (למכינה או למחלקה עצמה). ככל הידוע לי יש להם בקרוב גם יום פתוח (אם אני לא טועה הוא מתקיים בסוף השבוע הנוכחי) מה שיוכל לסייע לך להתרשם מהמקום. בנוגע למכללת רופין, רמת הלימודים במכללה היא ברמה טובה. חשוב שתבדוק מול המכללה כמה בוגרים משולבים בתעשייה ובאילו מקומות- כך תוכל לקבל פרספקטיבה על ההכרה של בוגרים אלו בשוק העבודה בהצלחה רלי
הנדסת תעשייה וניהול זה תחום שהוא די אאוטסיידר לתחום ההנדסה הקלאסית. המשכורות בתחום הזה לא גבוהות, בלשון המעטה, והיצע המשרות לא מאוד גבוה. מה שאני מנסה לרשום זה שלדעתי אתה שם יותר מידי על המאזניים כשאתה שוקל ללכת למוסד לימודים כמו רופין. תעשה עוד מאמץ קטן ותלך לאוניברסיטה. אם לא התקבלת לתל-אביב זה לא סוף העולם. יש עוד אוניברסיטאות טובות ואתה לא צריך להתמקד רק במוסדות הלימוד שבאזור המרכז. קח כדוגמא את אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, שהמחלקה שלה להנדסת תעשייה וניהול זוכה לביקושים אדירים בשנים האחרונות בזכות ההישגים שלה. קח כדוגמא את הטכניון ששמו הולך לפניו.
תנסה לבדוק מקצועות אחרים
סגור