אוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה - מידע כללי

קידום המצוינות האקדמית לכל סטודנט באמצעות יחס פרטני ואישי

השאירו פרטים ויועץ יחזור אליכם
שם מלא:
טלפון נייד:
דוא"ל:
עיר:
ת.ז:
תואר שני בטיפול באמצעות מוסיקה
תנאי רישום:
• זכאות לתואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל המוכר ע"י המל"ג בציון סופי של 85 לפחות.
• עמידה במבחן קבלה באנגלית בציון 75
• לימודי קדם – פירוט בהמשך
• קו"ח, הצהרת כוונות והמלצה מגורם אקדמי
• אישור על 500 שעות לימוד על כלי נגינה, שירה ופיתוח קול, או הצגת היכולת והידע בנגינה בפני וועדת הקבלה.

דרישות קדם בתחום הפסיכולוגיה והמתודולוגיה המחקרית
מועמדים בוגרי תואר ראשון, שבמסגרת לימודיהם לא למדו את הקורסים הבאים, יחויבו בהשלמות הנלמדות ברמת התואר הראשון במוסד אקדמי בעל היתר/הכרה. קורסים אלה אינם נכללים בתוכנית הM.A. יש לסיים את כל קורסי הקדם בממוצע 80 לפחות עד תחילת שנה"ל.

קורסי השלמה טיפוליים עבור מי שאינו בא מתחום הטיפול: מבוא לפסיכולוגיה 2 נ', פסיכולוגיה התפתחותית 4 נ', פסיכופיזיולוגיה 2 נ', פסיכופתולוגיה (פסיכולוגיה אבנורמלית) 4 נ', תיאוריות אישיות 2 נ', סטטיסטיקה 2 נ' ושיטות מחקר 2 נ'.
סה"כ 18 נ' (כ - 320 שעות).

קורסי קדם בתחום המוסיקה: מבוא לאתנו-מוסיקולוגיה 4 נ', פיתוח שמיעה 4 נ' והרמוניה 4 נ'.


משך הלימודים:
שנתיים

תחומי לימוד:

תואר שני בטיפול באמצעות מוסיקה-

בטיפול באמצעות מוסיקה נוכחים המטפל, המטופל והמוסיקה. הטיפול לרוב מכוון לפרט ומותאם לאחר הערכה קלינית של המטופל. המטופל אינו חייב להיות בעל רקע מוסיקלי או לדעת לנגן. ההתנסויות המוסיקליות במהלך הטיפול כוללות האזנה למוסיקה, עבודה באמצעות הקול או שימוש בכלי נגינה. המטפל והמטופל משתמשים בחוויות המוסיקליות ובקשר הבין-אישי שמתפתח ביניהם כבכוחות דינאמיים העשויים להביא לידי שינוי. באמצעות יצירת קשר עם היצירתיות הקיימת במטופל, הטיפול מסייע לו לשפר את איכות חייו, להגיע להגשמה עצמית ולמימוש הפוטנציאל הגלום בו ולקדם צרכים בתחומים שונים חברתית, רגשית, קוגניטיבית, פזיזית, או רוחנית.

אוכלוסיות היעד לטיפול באמצעות מוסיקה הינן ילדים ונוער, מבוגרים  וקשישים בריאים ו/או לקויים בתחומים שונים כגון לקויות תקשורתיות והתפתחותיות, קשיים רגשיים, לקויות למידה, קשיים תפקודיים, מחלות קשות, מצבי מצוקה שונים, מחלות נפש וכו'.

מטפלים במוסיקה יכולים להשתלב במגוון מסגרות כגון: גנים ובתי ספר בחינוך המיוחד (או במסגרת המתי"א), פנימיות, מרכזים טיפוליים, מרכזים קהילתיים, בתי חולים, מרכזי שיקום, קליניקות פרטיות ובתי כלא. בנוסף, נעשית עבודה קלינית-מחקרית הולכת וגדלה בתחום זה.

במסגרת התכנית יילמדו מודלים טיפוליים מרכזיים וגישות שונות בטיפול במוסיקה וכן עבודה עם אוכלוסיות יעד ומקומות טיפול שונים. התכנית מקנה ידע בתיאוריות, ספרות ומחקרים עדכניים בטיפול במוסיקה, רכישת מיומנויות תצפית והערכה ובניית מטרות ותכניות טיפוליות. הסטודנטים יתנסו במגוון שיטות וטכניקות לטיפול (קבוצתית ופרטנית כאחד) כגון שימוש בשירים, אילתור קליני ועוד. הסטודנטים יתנסו בעבודה מעשית תוך כדי ליווי והדרכה מקצועית. האוריינטציה של התכנית הינה קלינית-מחקרית.

התכנית מורכבת  מקורסי טיפול וכישורים טיפוליים (פסיכותרפיה, גישות אבחון השלכתיות, טיפול קבוצתי וכו'), קורסים המתמקדים במתודולוגיה (איכותנית וכמותנית המבוססות על מחקר אמנותי), התמחות בתחום הטיפול (תיאורטי ומעשי), סמינרים ( התערבות, אינטגרציה בין תיאוריה וכו'), סדנאות (התנסות במגוון הטכניקות) ולימודי שדה.

 

הערות:
משך הלימודים לתואר הוא שנתיים ובמסלול עם תזה יש אפשרות לשנה שלישית להשלמת עבודת המחקר, יומיים בשבוע + יום נוסף לפרקטיקום.
לאחר שתי שנות הלימוד, מוצעת תוכנית התמחות המאפשרת השלמת 960 שעות נוספות במסגרת לימודי המשך. סה"כ 1,560 שעות במהלך שלוש שנים.




*התכנים בעמוד זה מתעדכנים אחת לכמה חודשים
סגור