פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
פבל | 12:02  15/07/08
אני תלמיד שנה ראשונה למנהל עסקים.בשנה השלישית אני מתכוון לבחור סימינר במימון.אחרי שאני מסיים את התואר האם אוכל להיתקבל לבית השקעות ללא ניסיון.אם לא אז איפה כדאי לעשות את הסטאג'.?בנוסף אחרי הסטאג' האם אוכל להיות מנהל תיק השקעות ללא תואר שני? תודה
מנהל פדגוגי | 20:52  15/07/08
פבל שלום, לאחר סיום התואר תוכל להתקבל לבית השקעות אבל לא בתור יועץ השקעות ולא בתחור מנהל תיקים. בכדי לעסוק בתחומים הללו חובה עליך לעבור מבחנים של הרשות הישראלית לניירות-ערך. גם בכדי לעשות סטאג' ביעוץ השקעות או בניהול תיקים חובה עליך לעבור מבחנים של הרשות. בקיצור מה שאני מנסה להגיד הוא שלא משנה איזה תואר יהיה לך, בכדי להתקבל לתפקידים מסויימים חובה עליך לעמוד בקריטריונים שלא קשורים להיצע וביקוש (תארים) אלא לחוק ישראלי (חובת עמידה במבחנים של הרשות המפקחת). כמובן שתואר רלוונטי יקל עליך בקבלה לעבודה ויפטור אותך ממספר מבחנים של הרשות המפקחת. בכדי להיות מנהל תיקים אין חובה חוקית להיות בעל תואר. בכדי להתקבל לעבודה בתור מנהל תיקים הסיפור כבר אחר לגמרי ותלוי במספר רב של גורמים (כאשר תואר הוא גורם חשוב אבל לא יחידי). בברכה, נועם.
הבחינות של הרשות ובא אם ניסיון אישי בשוק ההון למשל כיוון שלקח את הקורס ברוקר עצמאי ישר התקבל לעבודה בתור מנהל תיקים? כמה ניסיון ואיזה צריך בשביל לנהל תיקי השקעות?
" | 02:58  16/07/08
חובה לעשות סטאז' לפני שניתן לקבל רישיון לעסוק בתחום. בכדי להתקבל לסטאז' לא חובה שיהיה ניסיון קודם אבל זה כמובן בכלל לא מזיק...
אם למשל יש לו קצת ניסיון בשוק ההון בתור ברוקר עצמאי?
מנהל פדגוגי | 17:14  17/07/08
חובה חובה חובה לקבל רישיון עבודה מרשות לני"ע. בכדי לקבל רישיון יש לעמוד במספר קריטריונים. ניסיון קודם לא נחשב. אם יש לך רישיון וגם יש לך ניסיון, אז ברור שיהיה יותר קל למצוא מקום עבודה מאשר יש רישיון ואין ניסיון.
. | 19:00  17/07/08
זה מובן מאשליו שצריך רשיון אני לא ילד. אבל אני שואל אם בחור בן 23-25 יכול להתקבל לעבודה בתור מנהל תיקי השקעות אחרי תואר ראשון בלבד ללא נסיון? חוץ מנסיון מסוים כמו שהמלצה אליו בעשיית קורס ברוקר עצמאי. כי מן הסתם הגיוני לי שצריך להיות יועץ השקעות או אנליסט כמה שנים לפני שמנהל לאנשים בני חמישים מיליוני שקלים של בהשקעות..
מנהל פדגוגי | 12:21  21/07/08
בכל שנה, עשרות בחורים בני 23-25 מתקבלים לעבודה בתור מנהלי תיקי השקעות אחרי תואר ראשון בלבד כאשר הסטאז' זהו הניסיון היחידי שלהם. יש משפט ששמעתי פעם בצבא: "ההגיון קיבל פטור והטמטום חתם קבע". אז אני לא אומר שהמדינה שלנו לא הגיונית ושיש כאן הרבה מטומטמים, אבל לא תמיד ההגיון שלך מסתדר עם מה שקורה בשטח. אילו היית יודע כמה בכירים בועדות השקעה של קופות הגמל הגדולות בארץ וכמה סמנכ"לי כספים של חברות בורסאיות ממדד תא100 עשו אצלנו קורס מסחר למתחילים, המוח שלך היה נטרף ולא היית נרדם בלילה. אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת...
?? | 20:40  21/07/08
אתה רוצה להגיד שיכול להיות שבגיל 23 אחרי תואר וסטאז יתנו לי לנהל מאות ומיליונית שקלים של אנשים אחרים?? מה הסיכוי שלי למצוא עבודה בזה?? יענו שיקבלו אותי יש לנהל תיקי השקעות היום? אמרתה עשרות כל שנה..זה לא נותן לי מדד אמיתי.. ועוד משהו נניח שאני מקבל רישיון לניהול תיקים לאחר התואר..איזה עוד אפשרויות תעסוקה יש לי חוץ מניהול/יעוץ השקעות? אנא פרט בהרחבה.
מנהל פדגוגי | 20:16  22/07/08
לצערי, מצב כזה בהחלט יכול להיות. מתוך הנחה שאתה מוכן להתפשר על שכר בהתחלה, רוב המחפשים מוצאים. בתור תפקיד ראשון, רישיון בניהול תיקים יאפשר לך להיות בדיוק בתפקיד הזה ולא בתפקידים בכירים יותר המצריכים יותר ניסיון. כלומר, אולי יתנו לך לנהל כספים של אחרים ללא ניסיון, אבל לנהל צוות שלם או לנהל חברה שלמה תוכל רק לאחר צבירת מספר שנות ניסיון בתחום.
סגור