פורום לימודי שוק ההון

בהנהלת: יניר כתב  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו לקבל מענה לשאלות הנקרות בדרככם ללימודי שוק ההון: מה בדיוק לומדים? איזה תעודה מקבלים? מה הם ההתמחויות בתחום? מה מצב שוק העבודה? כל זאת ועוד בפורום שוק ההון
 
יניר כתב

מרצה במכללת אפיק פיננסים, רואה חשבון, סוחר כעשר שנים במניות ומטח

 
שלום.. ;) אני מתחיל לימודי תואר בביטוח בשנה הקרובה וזה לאחר התלבטויות רבות...הנושא דיי מעניין אותי כיוון שאני גם יודע שהוא קרוב מאוד לשוק ההון.. בהנחה שאני לא רוצה להיות סוכן ביטוח לאיזה עוד מקצועות אני יכול לפנות עם תואר זה...? האם ניתן לעבוד בתור יועץ השקעות או יועץ פנסיוני לאחר מבחני הלשכה כמובן..? ומה ההבדל בין יועץ פנסיוני למשווק פנסיוני במהות העבודה?? תודהההההה... ;))
מנהל פדגוגי | 17:12  17/07/08
פיני, אתה הולך ללמוד תואר בביטוח ולא מעוניין להיות סוכן ביטוח? תשמע, משהו כאן לא מסתדר לי. נדמה לי שרק מכללת נתניה מלמדת את התואר הזה. אני ממליץ לך בחום, לפני שאתה מוציא 30 אלף ש"ח לשנה, לגשת אליהם ולהבין טוב טוב מה ייתן לך התואר הזה. ברור לי שהתואר ייתן לך פטורים מרוב הבחינות ליועץ/משווק פנסיוני אבל לא נראה לי שזה כלכלי לקחת 3 שנים מהחיים ובערך 100 אלף ש"ח בכדי להשיג משהו שניתן להשיג בחצי זמן ובעשירית כסף. בבקשה גש אליהם ושתף אותנו מה נותן תואר שכזה. מיותר לבזבז 3 שנים סתם ככה... ד"א, ההבדל בין יועץ למשווק הוא רק במקום העבודה. אם תעבוד בחברה שמשווקת מוצרים פנסיוניים אז אתה תקרא משווק. אם תעבוד בבנק או בחברת יעוץ בלתי תלויה, תקרא יועץ. תכל'ס, זה ממש דומה רק עם אינטרסים כלכליים שונים. בברכה, נועם.
פיני שחר | 21:08  17/07/08
תכנית הלימודים מכשירה את הבוגרים לתפקידי ניהול בתחום הביטוח ושוק ההון.. הצבת תחום לימודים ברמה אקדמית בביטוח, תאפשר כניסה לתחום ולענף, הזקוק לכוחות מקצועיים ברמה גבוהה. תלמידים אשר יסיימו את לימודי הביטוח יהיו בעלי אופקים רחבים וידע רב בתחומי הביטוח, המשפט והניהול. הבוגרים יקבלו מקצוע מוגדר ותחום עיסוק רציני ומכובד שיאפשר להם להצטרף לעבודה בחברות הביטוח, בקרנות פנסיה, בקופות גמל, בניהול סוכנויות ביטוח, בניהול הסיכונים והביטוח של הפירמות, בתחום השמאות ועוד. מה שאומר שאכן יש את האופצייה להיות סוכן ביטוח אבל לא רק...מה גם שבוגרי ביטוח יוכלו להשלים לתואר שני במנהל עסקים תוך שנה וחודשיים מה שמוציא אותם תוך זמן סביר עם תואר ראשון בביטוח ותואר שני במנהל עסקים ותסכים איתי שזה פותח דיי הרבה אופציות..תחום הביטוח הוא תחום שמגלגל המון כסף בשנים האחרונות ולהיות חלק ממנו יכול להיות מעולה..שום דבר כמובן לא בטוח אבל מה כן בטוח בחיים??? בכל מקרה זה שיש גם את האופצייה לפטורים מכמה מבחנים של הרשות לניירות ערך כדי להיות יועץ או משווק פנסיוני או השקעות רק פותח עוד כמה אפשרויות בעולם הרחב של הכלכלה והפיננסים בארצנו.. אשמח מאוד לתגובתך הכנה..פיני.. ;) נ.ב- אני מאוד אוהב את התשובות המפורטות והכנות שלך בפורום.. ;)
יש הרבה תארים שנותנים לך כלים בניהול ומשפט....וגם מה אפשר להמשיף לתואר שני במנהל עסקים שיתן להם הרבה מאוד.. רק שהם לא עולים כל כך הרבה כסף...אז הוא לא מעוניין להתעסק בביטוח..אני לא יודע אם ההקשעה שהוא יתן תהיה כל כך יעילה.
מנהל פדגוגי | 12:11  21/07/08
נסה להחזיק מעמד בלימודים ברציפות עד לסיום התואר השני. נסה לעבוד בתחום במהלך הלימודים גם במשרות זוטרות אבל בחברות גדולות. ועוד משהו שכדאי לזכור: החיים זה לא תוכנית ביטוח. :-) בהצלחה!
סגור