פורום מערכות מידע

בהנהלת: ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי  |  מסר למנהל/ת הפורום
מטרת הפורום הינה לשמש מקום מפגש למתעניינים בלימודים גבוהים בתחום מערכות מידע, ולספק מידע אודות תכני הלימודים, דרישות הקבלה וההשתלבות בשוק העבודה.
 
ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי

ד"ר אילן (דניאל'ס) רחימי הוא ראש ההתמחות לניתוח מערכות מידע בקריה האקדמית אונו. מעבר לתפקידו זה הוא שימש במגוון תפקידים כמו גם כחבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות המידע וחבר הוועדות המקצועיות בלשכה. ד"ר רחימי, הוא בעל תואר ראשון מהמכללה למנהל, בעל תואר שני במנהל עסקים מהקריה האקדמית אונו ותואר שלישי במערכות מידע מאוניברסיטת מנצ'סטר, אנגליה.

 
אורן | 08:30  01/01/15
שלום רב, אני בוגר תואר ראשון בכלכלה ועובד כאנליסט נתונים(מאזנים, מכר, מלאים וכו), עבודה על ממשקים שונים ומגוונים. לאחרונה התחלתי גם ללמוד לבד שאילתות sql מתוך ידיעה כי אם ארצה להתקדם ולהתפתח מקצועית בתחום האנליזה, יהיה צורך בערכים מוספים נוספים כגון שאילתות sql. בימים אלו, אני שוקל מאוד ברצינות להירשם לקורס bi מקיף על מנת לרכוש את הידע הנדרש לפתח מערכות בינה עסקית וכן להבין את כל התחום הזה לעומק. יש לי מספר שאלות בבקשה: 1.האם נסיון כאנליסט נתונים (ניתוח נתונים באקסל), ישמש לי כיתרון/ערך מוסף לאחר קורס bi בכדי להתקבל לעבודה בתחום? 2.קהל היעד המצוין באתרי המכללות לקורס זה בין השאר מיועד גם לבוגרי כלכלה. החשש שלי הוא שתמיד יהיה יתרון לבוגר מערכות מידע/תעשיה וניהול על פני בוגר כלכלה, היות והם בעלי רקע טכנולוכי עשיר יותר. 3.שאלה אחרונה, האם יש דרישה גבוהה גם למנתחי bi ?
נירית | 09:41  12/06/15
שלום אורן, בתחום ה BI עובדים לא מעט עם אקסל, לא הייתי אומרת שזה הדבר הכי מרכזי אבל ידע בנושא לא יכול להזיק ויכול לתת לך יתרון מסויים. את תחום ה BI מיישמים בהמון חברות והמון תחומים, ידע בכלכלה לא בהכרח יכול להוות יתרון, מאוד תלוי בחברה ובתחום העיסוק. במנתחי BI אתה מתכוון לאנליסטים ? אם כן, אז יש, ומהידע לי פחות מאשר מפתחי BI. אם תחליט לעשות קורס BI, הייתי מציעה לך יותר להתמקד במרצה שיעביר לך אותו ופחות במכללה בה תלמד. בסופו של דבר המכללות השונות (ג'ון ברייס, סלע וכד') רק מתווכות בין התלמידים למרצים וגוזרות את הקופון.
סגור