התפקיד בו מחזיקים מורים לחינוך מיוחד הוא ברור: עזרה, הבנה וסיוע למי שמתקשה בלימודים, מסיבות רבות ומגוונות: דיסלקציה, בעיות קשב וריכוז, עיוורון או חירשות, פיגור שכלי ואוטיזם. המורים הללו הם למעשה הפה, האוזן, העין והמראַה של אותם ילדים.
הערך המוסף שמעניק מורה לחינוך מיוחד - אולי ערך שמבדיל אותו מכל בעלי המקצוע האחרים – הוא בהשפעה שלו על עתיד התלמיד. בוגרי תואר שני בחינוך מיוחד שהפכו למורים ומחנכים של ילדים מתקשים, לא רק מסייעים להם להסתדר במערכת החינוך אלא מכינים אותם לשלב הבא: השתלבות מקסימלית וטבעית בעולם האמיתי, לאחר הלימודים.
התואר השני בחינוך מיוחד כולל כמה וכמה אלמנטים שמבדילים אותו מהתואר הראשון. ראשית, הוא מתמקד לרוב בסוג מסוים של לקות ובטיפול הנכון בה. שנית, התואר משלב בין הידע התיאורטי ויישומו המעשי במחקר התחום ושלישית – הוא מאפשר לכל אחד להיות חלק מהמחקר הזה.
הסטודנטים ללימודי תואר שני בחינוך מיוחד ייחשפו לתסמינים ולהגדרות של לקויות רבות הנפוצות היום, יעמיקו בסיבות להיווצרות אותן לקויות, יבינו דרך אותן סיבות כיצד ניתן להתמודד עם הלקויות ולאבחן אותן בזמן, מהי סביבת העבודה המתאימה ביותר לכל תלמיד בהתאם ללקות ממנה הוא סובל ועוד.
אדם העוסק בחינוך מיוחד נחשב למוכשר מאוד ולכזה שמבין את מערכת החינוך על בוריה. לכן, רבים ממשלימי התואר השני בוחרים ללמוד גם תואר שני במנהל חינוכי, כדי להתקדם מעלה בצמרת מערכת החינוך. ניתן ללמוד היום תואר שני בחינוך מיוחד בבר אילן, במרכז ללימודים אקדמיים, בקמפוס האקדמי אחווה ועוד.
תואר שני בחינוך מיוחד יאפשר לך להיות מורה, חבר ומחנך לעשרות ילדים בעלי קשיי למידה. למד עוד על התואר באתר iLimudim