חשבת פעם כיצד מנהל בית ספר הופך להיות בעל אישיות מיוחדת כל כך? לא פשוט להיות אחראי למאות תלמידים, לנהל את כל ענייני בית הספר וגם לשאוף להישגים גבוהים מידי שנה. רק ניהול נכון של כל אגפי בית הספר, מהשרת ועד למנהל עצמו, יצליחו להשיג את התוצאה הזו. וגם את זה צריך ללמוד.
תואר שני בארגון וניהול מערכות חינוך מלמד את המנהל לעתיד כיצד נתפס המוסד החינוכי בעיני הציבור, מהן הדרכים לשפר את תדמיתו, כיצד לנהל את משאבי האנוש ואת הכספים בו, אילו פעולות יאפשרו לשווק אותו נכון במסגרת ההגבלות הטבעיות החלות עליו, איך לבנות תוכנית לימודית לטווח ארוך, מהם השיקולים האתיים והמשפטיים שעומדים בפני המנהל הממוצע ועוד.
תואר שני בארגון ומנהל החינוך מאפשר למנהל לעתיד לגבש דבר חשוב נוסף, שיהיה בלתי נפרד מדמותו: תפיסה חינוכית מגובשת. מנהל צריך להחזיק אג'נדה מסוימת, חזקה ומוצקה, אותה יוכל להעביר למורים ומהם לתלמידים ולתרום עוד קצת לחינוך של הדורות הבאים. התואר יאפשר לו לגבש את התפיסה המתאימה לו עוד במהלך הלימודים.
חשוב לציין כי תואר שני בארגון ומנהל החינוך מקל מאוד על המשך המסלול הניהולי של הסטודנטים במערכת החינוך - מנהלי בתי ספר חייבים לעבור תוכנית שנקראת 'הכשרת מנהלים בבתי ספר'. התואר השני כולל לא מעט קורסים שנלמדים באותה תוכנית ולכן פותר את הבוגרים מפגישה נוספת עימם בעתיד.
לא מעט מוסדות מציעים לך תואר שני בארגון ומנהל החינוך – מסלול יוקרתי ומוערך מאוד. קרא עוד על ההצעה באתר ILimudim ואולי תצטרף לקבוצה מוצלחת במיוחד