על מנת לשווק את המוסיקה שלך בשוק בצורה יעילה, חיוני שתנקוט במספר פעולות מעשיות וחשובות.
כיום, יש הרבה יותר אומנים ולייבלים שעושים מוסיקה זהה לשלך, לכן דרכי השיווק הסטנדרטיות לא עובדות יותר. האינטרס שלך כאומן מתחיל הוא להיות בקשר תמידי עם המעריצים ולגבש עניין סביב המוסיקה שלך.
הלייבל בו אתה חתום ידאג לכל מה שנמצא מאחורי הקלעים: עבודת יח"צ מאסיבית אל מול העיתונות, מכירות, קידום וארגון הופעות ברחבי העולם – כל מה שניתן לעשות כדי להבליט את המוסיקה שלך מעבר לעוד מאות דיסקים ששוחררו באותו שבוע על ידי אומנים אחרים, אך ככל שאתה תהיה מעורב יותר בתהליך גדל הסיכוי לשיווק מוצלח יותר.
זכור- ככל שתקדים לשווק ולקדם את האלבום שלך - התוצאות בהכרח יהיו טובות יותר.
מדריך זה נכתב על מנת לתת לך טיפים רבים ככל האפשר על מנת להפוך את הEP שלך למצליח:
1. קידום ברשתות חברתיות:
תתחבר למעריצך בכל העולם!
וודא כי אתה מקדם את המוסיקה שלך ברשתות כמו פייסבוק, מייספייס, טוויטר ועוד. נוכחות מקצועית ומתמדת מעל דפים אלו תגדיל את החשיפה שלך לשוחרי מוסיקה ברחבי העולם.
א. הדגש ותן אינפורמציה על האלבום:
הצג את השיחרורים שלך ברשתות החברתיות. הקפד לשים קישורים ישירים לאתר הלייבל שלך, לאתר המייספייס וגם לאתר המכירות און-ליין, בו אפשר לרכוש את האלבום. (Beatport, iTunes, Juno, Trackitdown ועוד)
ב. Beatport Player:
הצג את נגן הביטפורט בעמוד המייספייס שלך על מנת שמעריצים יוכולו לקבל טעימה מהמוסיקה שלך ויקבלו גישה מהירה ונוחה לרכישתה.
2. הופעות חיות:
אחת מהדרכים הכי טובות לקדם את עצמך ואת המוסיקה שלך!
האם אתה מופיע עם די ג'יי סט? האם יש לך סטlive של המוסיקה שלך? במידה ולא נסה לארגן הופעות ואל תפספס את ההזדמנות המצויינת לנגן את המוסיקה שלך מעל רחבות הומות אדם.פרסום קטעי סטים ברשתות חברתיות כמו הפייסבוק או יוטיוב זו פלטפורמה מצויינת עבורך!
3. שימוש באימייל:
לרוב האמנים יש רשימות אימייל הכוללות את חבריהם ומעריצים נאמנים. נצל בחוכמה רשימות אלו ושלח תזכורות, הודעות והתראות לעיתים כמה שיותר תכופות! הקפד לכלול בכל מייל קישור ישיר לחנות מקוונת, על מנת שהם יוכלו לבצע רכישה.
4. רדיו:
שידור קטעים מהאלבום שלך, בטרם שיחרורו בתחנות הרדיו הרלוונטיות הכרחי ליצירת "הייפ" סביב האלבום המתקרב ובא שלך. הקפד להעביר לתחנות אינפורמציה רבה ככל הניתן על הEP שלך, בכדי שהשדרן יוכל למסור למאזינים מידע חיוני כמו מתי האלבום יוצא, היכן אפשר לרכוש אותו בכיוצא בזה.
הקפד לשלוח לתחנות הרדיו מעבר לדיסק עצמו גם את הפרטים הבאים:
א. שמות הטראקים
ב. שם האלבום
ג. תאריך שחרור האלבום
ד. שם הלייבל ואתר האינטרנט שלו.
5. מצעדים וביקורות בעיתונות:
הקפד להעביר את האלבום שלך בטרם שיחרורו למגזינים ואתרי אינטרנט מקומיים, בכדי שיכתבו ביקורות מקצועיות על האלבום. ביקורת שכזו מעוררת תשומת לב אוטומטית לאלבום שלך! הלייבל שלך יעזור לך בהפצת המוסיקה בקרב מבקרים מקצועיים, אך סביר להניח שהלייבל בו תהיה חתום לא יהיה מקומי, והכרותו עם העיתונים ואתרי האינטרנט הפועלים באיזור בו אתה מתגורר תהיה מוגבלת, ולכן למוערבות שלך בנושא יש חשיבות מכרעת! שלח את האלבום למדיות רבות ככל הניתן, מקומיות וגלובליות.
זכור תמיד – ככל שתקדים לשלוח את האלבום לביקורות, כך יוכל הלייבל שלך לעשות שימוש אפקטיבי יותר עם החומר שפורסם עליך ולקדם את האלבום בצורה הטובה ביותר.
6. הלייבל:
חשוב מאד להזכיר בכל הזדמנות את שמו של הלייבל שאתה חתום בו. הלייבל בו אתה חתום ממתג אותך ויכול להבליט אותך בשוק תחרותי זה. אין דבר יותר פשוט מלצרף את הלוגו של הלייבל שלך לכל מקום בו אתה נחשף: אתרי אינטרנט, הזמנות למסיבות, ביקורות ועוד.
נלקח מחומרי קורס שיווק בתעשיית המוסיקה ב bpm המכללה לסאונד ומוסיקה מתקדמת.
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: