על הבחינה
מבחן המו"ר משמש לשם מיון והתאמה של מועמדים לקראת לימודי רפואה, הוא מתמקד בכישורים האיישים בהן ניחן כל מועמד, בתקשורת הבינאישית שהוא מקיים עם סביבתו, במידת המוטיבציה בה ניחן ויכולתו של כל מועמד להביע ולחוות את דעתו במגוון נושאים שאינם מקצועיים גרידא.
המבחן נועד לשם בחינת משתנים נוספים מלבד ציוני הבגרות וציון הפסיכומטרי של המועמדים, זאת על מנת להגיע להערכה איכותית ומדויקת יותר בנוגע להתאמתו של כל מועמד ללימודי רפואה, בעזרת בחינת מאפיינים איישים שאינם באים לידי ביטוי מתוך ציוני המבחנים. לשם כך, המבחן מורכב מסימולציות ודינאמיקות קבוצתיות בהן נבחן תפקודו של כל מועמד, וסדרת ראיונות איישים ושאלונים אותם עובר כל מועמד.ייעודם של מבחנים אלו הינו לבדוק ולהעריך במידת הניתן את יכולת קבלת ההחלטות והשיפוט כפי שהוא נתפס לפי ראות עיניו של הנבחן.
מרכז ההערכה בנוי ממספר בחינות שנועדו לבחון את כישוריו של כל מועמד :
1. שאלונים – בפני המועמדים יוצגו בעיות מורכבות אשר ידרשו יכולת ניתוח והבעת דעה באשר לדרכי פעולה אפשריות בהתמודדות מול כל בעיה. הבעיות ינסו לדמות בעיות יומיומיות – לא בהכרח מקצועיות ותבחן יכולת הניתוח של הבעיה ואופן ההתמודדות עימה, כאמור אין תשובה נכונה או שגויה אלא תבחן יכולתו של המועמד להבין את מורכבות הבעיה והצעת דרך פעולה מנומקת להתמודדות על מול הבעיה.
בחלק זה ינתנו כ 3 מצבים אותם יש לנתח במשך 40 דקות.
שאלון נוסף שינתן למועמדים הינו שאלון אישי הנועד לקבלת מידע נוסף אודות המועמדים עצמם , עברם ואופן התנהלותם על מול מצבים שונים בהם נתקלו בעברם. כאמור בחלק זה אין תשובות נכונות או שגויות אלא נבחנת יכולתו של המועמד להתמודד על מול בעיות ובחינת אופן קבלת ההחלטות שלו.
שאלון זה יורכב מ 20 שאלות ומשך הזמן לחלק זה הינו 95 דקות.
2. ראיונות אישיים, סימולציות קבוצתיות – בחלק השני יעבור כל מועמד סדרה של סימולציות קבוצתיות
ראיון אישי – 10 דקות בהן המועמד יוכל לשפוך אור על אירועים מעברו וציפיות לעתיד.
תחנות סימולציה- 3 תחנות שימשכו כ 5-7 דקות אשר במהלכן תבחן התנהגותם של המועמדים בסיטואציות מסוימות.
תחנות תיחקור- 2 תחנות שימשכו כ 9 דקות במהלכן יציגו המועמדים את מערכת השיקולים שעמדה מאחורי התנהגותם בסיטואציה.
סימולציות קבוצתיות- 2 תחנות שימשכו במשך 30 דקות במהלכן ידרשו המועמדים לבצע משימה קבוצתית ותבחן יכולת שיתוף הפעולה והתקשורת שיפגינו המועמדים.
חלקם של התחנות במרכז ההערכה מצולמות על ידי מצלמות וידאו היקפיות הרואות את המתרחש בתחנה , לפיכך על מועמד מתבקש לחתום על טופס המאשר כי הוא מודע לקיומן ומסכים שיצלמו אותו. השימוש במצלמות נועד לצרכי בקרה בלבד ואינו נכנס באופן כלשהו לשיקלולו של הציון הסופי במבחן.
רפי בעדני, מנכ"ל בית הספר האמריקאי מציין כי מבחן מו"ר מהווה חלק חשוב מאוד מהסכם הכולל, "המשקל של בחינת מו"ר נע בין 60% ל-100% מהסכם הסופי באוניברסיטאות השונות. מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל הגיעה למסקנה שעל מנת לעשות מיון איכותי של המועמדים ללימודי רפואה לא די בבדיקת היכולות האנליטיות של המועמד אלא יש גם צורך לבדוק את האישיות שלו. הנבחן צריך להוכיח לבוחנים כי יש לו את היכולות המנטליות להיות רופא. נבחן אשר לא מגיע מוכן לבחינה, עשוילהיות מופתע מן השאלות ועקב כך הוא עלול לא להצליח להעביר לבוחנים רושם חיובי אודותיו. הכנה נכונה לבחינה, עם סימולציות של חלקי הבחינה השונים יבטיחו למועמד שהוא לא יופתע מן השאלות שישאל וכי הוא ידע כיצד להתמודד עמן.
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: