שפע מסלולי הלימוד במכללה מכילים תארים ראשונים ושניים בכל תחומי הלימוד האפשריים, עם זאת השכילה המכללה לאתר את הקשיים הנוצרים לבוגרים מרגע יציאתם לשוק העבודה הכוללים חוסר ניסיון תעסוקתי, תחרות על משרות, פער במיומנויות תעסוקה ועוד. זאת הסיבה שהמכללה הקימה את המרכז לניהול קריירה בהדסה.
חששות ועוד
תהליך חיפוש העבודה יכול להיות תהליך ארוך וחשוב להתכונן אליו היטב. בוגרי המכללה האקדמית הדסה מוזמנים למרכז על מנת להתמודד עם הקשיים הנלווים הכוללים חששות, תחרות בלתי מתפשרת, חוסר הכרות עם שוק העבודה, חוסר ידע ביצירת קשרים מקצועיים, חוסר ניסיון וכדומה.
המרכז לניהול קריירה במכללה האקדמית הדסה ירושלים מיסודה של קרן רוטשילד קיסריה, הוקם כדי להעניק לסטודנטים ולבוגרים יתרון תחרותי בשוק העבודה.
מטרת העל
מטרת העל של המרכז הוא למצות את הפוטניצאל האישי, המקצועי והכלכלי הטמון בכל אחד מבוגריה וזאת ע"י ליווי אישי של הבוגרים בחיפוש עבודה, כבר מהשנה השלישית ללימודיהם במכללה. החל מהשנה השנייה ללימודיהם האקדמיים, מוזמנים הסטודנטים למרכז לניהול קריירה כדי לגבש תכנית בחירה לקריירה עתידית.
יוזמה ברוכה זו, מאפשרת למכללה האקדמית הדסה להיות חלק בפיתוח הקריירה העתידית של בוגריה ולהגשים את ייעודה בעת שבוגריה משתלבים בשוק העבודה בהצלחה. במרכז נחשפים הסטודנטים והבוגרים של המכללה למיומנויות, כלים והכוונה מקסמילית להצלחתם התעסוקתית ולתחילת הקריירה האידיאלית והנכונה עבורם.
הכוח המניע מאחורי היוזמה היא האמונה כי צמיחתה של מדינת ישראל קשורה לכוח העבודה האיכותי והעתידי של הסטודנטים שלה ולהשתלבותם בשוק העבודה ככוח עבודה מתקדם ויעיל.
הקו המנחה
פרופ' ברטולד ( טולו ) פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה ירושלים מספר על הקו המנחה שהוביל את המכללה להקמת המרכז: " מוסדות אקדמיים מוכרחים לעשות כל שביכולתם כדי להעניק לצעירים את המיומנויות וההשכלה שיפתחו בפניהם שערים להצלחה ולהתקדמות. בשלב הראשון עלינו לשכנע את הצעירים שהשכלה גבוהה מבטיחה להם עתיד טוב יותר. במקביל, עלינו למלא את הפערים האקדמיים שנפערו בהשכלתם של צבורים חלשים ולספק לכל תלמיד ותלמידה את התמיכה, הייעוץ והסיוע הכלכלי והלימודי. עלינו להבטיח שעשינו הכל בכדי שכל הנכנס בשערנו יצא אדם משכיל, מיומן, שואף למצויינות וטוב יותר".
פרופ' פרידלנדר, מוסיף ואומר: "אני מאמין שהשתתפות של מלוא פסיפס התרבויות הישראלי בשוק ההשכלה יבנה גשרים של סובלנות ויצור חברה פלורליסטית והוגנת יותר,אולם אין די בהשכלה. אני מאמין שתפקידו של מוסד להשכלה גבוהה אינו מסתכם בחינוך ובהשכלה בלבד ושמוטל עלינו גם להכשיר את הסטודנטים שלנו לימים שאחרי האקדמיה ולהעניק להם את כל הכלים, היכולות והכישורים ליצור לעצמם קריירה מוצלחת ומספקת עם סיום לימודיהם.לכן הקמנו במכללה את המרכז לניהול קריירה בשיתוף קרן רוטשילד קיסריה."