תרפיה באומנות במכללה האקדמית תל חי

תרפיה באומנות במכללה האקדמית תל חי

המכללה האקדמית תל-חי, מציעה, החל משנת הלימודים הנוכחית, מסלול לימודי המשך חדש, הנקרא: "תרפיה באומנות"

מכללת תל חי, מציעה, החל משנת הלימודים הנוכחית, מסלול לימודי המשך חדש, הנקרא: "תרפיה באומנות". בראש המסלול עומד  פרופ'  מולי להד ומרכזת אותו : ד"ר שרון שניר.

מסלול הלימודים יעסוק בטיפול בעזרת אומנות חזותית, המאפשר דרך לטיפול רגשי, לא מילולי במהותו, הכורך בתוכו עיבוד של תכנים מודעים ולא מודעים, הבאים לידי ביטוי בתהליכי יצירה.
תחום טיפולי זה משתמש באומנות ובתהליכים יצירתיים, ככלים להתמודדות עם קונפליקטים רגשיים, פיתוח מיומנויות בין אישיות, התמודדות עם חרדה, טראומה, אבדן ושכול, קשיים התפתחותיים, הגברת הקשר עם המציאות ושיפור תחושת המסוגלות וההערכה העצמית.

לצד ההתמקדות בכוחה המרפא של האומנות, יתבססו הלימודים על ידע מעמיק בפסיכולוגיה, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכותרפיה, פסיכופתולוגיה, ושיקום.

ייחודה של תכנית הכשרה זו הוא בשיתוף הפעולה המתקיים בין המכון לאומנויות במכללת תל חי, לבין לימודי הדרמה תרפיה במכללה, בקיום התכנית. שיתוף פעולה זה מאפשר למעוניינים להשלים את שעות לימוד האומנות הנדרשות, במכון לאומנויות במקביל להכשרתם הטיפולית. כמו כן, קורסים כלליים בפסיכותרפיה מתקיימים בשיתוף עבור תלמידי שני מסלולי ההכשרה, מה שמאפשר מפגש ייחודי ומפרה.

תכנית הלימודים כוללת שנת מבואות ושנתיים נוספות של הכשרה, (שלוש שנים בסך הכול). בכל אחת משלוש שנות הלימודים יתקיימו קורסים מרוכזים בסמסטר הקיץ.
בין הקורסים הנלמדים ניתן למנות: מבוא לטיפול בעזרת אומנות, מבוא לתהליכים קבוצתיים והנחיית קבוצות, גישות ושיטות לטיפול בעזרת אומנות, סדנת מבוא ביצירה, פסיכותרפיה – מושגים בטיפול, מבוא לביבליותרפיה והכרת ציורי ילדים, התבוננות פנומנולוגית בתהליכי יצירה, חומרי האומנות: תכונות טיפוליות ושיטות התערבות, אבחון, הדרכה, טכניקות של עבודה משותפת ויחסים בין אישיים, מבוא לפסיכותרפיה, ראיון קליני, טראומה והחלמה, הנחיית קבוצות בעזרת אומנות, פסיכותרפיה מתקדמים, התערבות טיפולית עם מתבגרים, עבודה טיפולית עם ילדים ומבוא לייעוץ הורי.

סגור