בבתי ספר ובאוניברסיטאות לא מלמדים אותנו ללמוד נכון. הרגלי לימוד בריאים עוזרים גם במהלך הקורס, גם ברגע הבחינה וגם ברגע האמת בחיים המקצועיים
ההפך מלשכוח הוא לרשום. תבינו מהם הרעיונות החשובים בטקסט. תסכמו כל פרק במספר מילים בודדות, תדגישו את מה שתצטרכו לזכור בפירוט רב יותר. תשלבו את הרישום בטקסט עם הרישום מההרצאות. אם אתם יכולים לצייר את החומר – עשו זאת. בניית איורים גראפיים עוזרת להבנה ולזיכרון.
חישבו על צורות שונות של הצגת החומר. תדמיינו איזה שאלות תקבלו במבחן, איך תענו על השאלות הללו? איך המרצה שלכם היה עונה על אותן השאלות? אם הייתם מרצים, איזה שאלות הייתם שמים במבחן? לפני הטיסה הטייסים מבלים שעות על גבי שעות בחדרי הסימולציות. אם חשבתם שתצליחו בבחינה בלי סימולציות – טעות בידכם. תנסו לעשות את הדבר הקרוב ביותר לבחינה. תעשו זאת שוב ושוב.
זיכרון לטווח קצר של מה שקראנו תוקף לעשר דקות. אחרי עשר דקות יש איבוד מהיר של האינפורמציה. לאחר זמן מה רק חלקי אחוז מהחומר הנלמד נשאר בזיכרון. על ידי שחזור החומר הנלמד ניתן לחסוך לימוד מחדש, לוודא בסיס ידע רחב ולשפר את יציבות הקשרים בזיכרון. את השחזור כדאי לבצע מייד לאחר סיום הקריאה, ואז אחרי שעתיים, יום, וארבעה ימים. על ידי שחזור שיטתי ניתן להגיע לזיכרון של למעלה מ-90% מהחומר הנלמד.
חשיבה חיובית עוזרת להצלחה. תחשבו "איך אצליח במשימה". תייצרו עניין בחומר הנלמד "למה זה חשוב לי או מעניין אותי?" "למה שמו את החומר בתוכנית הלימודים?" "איך הדברים יכולים לעזור לי בעתיד?". על ידי סקרנות בלבד ניתן להעלות את המוטיבציה ללמוד ולהצליח. תתרכזו על החומר הנלמד. אם התעייפתם – תנוחו. תנסו לא להמעיט בשינה, כי שינה מועטה פוגעת גם ביצירתיות וגם בזיכרון. המנוחה עוזרת לסדר את החומר בזיכרון ארוך הטווח ומייצרת משאבים נפשיים שתזדקקו להם במהלך הבחינה.
אין דבר שיכול להבטיח הצלחה, אבל קל לשפר את סיכויי ההצלחה. אל תפגעו בהצלחתכם: תתכוננו נכון לבחינה!
באדיבות אנה ולב גולדנטץ', אקדמיק אקיומן
עיין ברשימת המוסדות האקדמיים בהם תרצה ללמוד. השאר פרטים ונציג המוסד המבוקש ייצור
עמך קשר בהקדם: