במהות - מכללה לרפואה משלימה בגישה אישית, פתחו לראשונה בישראל תוכנית המשלבת גישות שונות לטיפול בילד בכלים פסיכולוגיים וחינוכיים בגישה הוליסטית. התוכנית משלבת לימודים בתרפיית אור צליל וצבע, הטיפול המשפחתי, פסיכולוגיה של הילד, חינוך מיוחד, לקויות למידה על גווניהן , אינטליגנציה רגשית, תרפיות מגע ותנועה, רפואה מערבית ועוד.
תוכנית הלימודים רחבת היקף ומרשימה, והיא כוללת לימודים על פיתוח האינטליגנציה הרגשית של הילד, סימני אזהרה ללקויות למידה בגיל הרך, משחקי ילדים - דיסלקציה, דיסגרפיה, דיסקלקוליה, המשחק כשפה טיפולית, הפרעות קשב והסתגלות במעגל החיים, טראומה והחלמה אצל ילדים, תרפיית אור צליל וצבע ככלי ייעוצי – טיפולי, התבוננות בצבע דרך ציורי מנדלות ככלי אבחוני וטיפולי, דינמיקה משפחתית, מודעות בתנועה, אתיקה וגבולות, קליניקה והתנסות מעשית.
בתרפיית אור, צליל וצבע לומדים על הצבעים כשפה. אנרגיית הצבע פועלת על הגוף ועל השדות האנרגטיים שלו, ומחזירה אותנו לאיזון. המודעות משמשת כבסיס עליו אנו בונים את ההיבט ייעוצי–טיפולי המותאם לילד על פי צרכיו.
התבוננות בציורי מנדאלות אינה מוכרת כמעט מחוץ לתחומי הרפואה המשלימה. פירוש המילה מנדאלה בסנסקריט הוא מעגל מקודש. באמריקה. הפסיכולוג השוויצרי קרל גוסטב יונג חקר את המשמעות הפסיכולוגית של המנדאלה והגדיר אותה כסמל קולקטיבי ,אשר עניינו ההרמוניה שבנפש, והשימוש במנדאלה הוא למטרות ריפוי.
צעצועים הם המילים ומשחק הוא השפה. עולמם של ילדים בגילאים צעירים הוא עולם קונקרטי, בניגוד לעולם המבוגרים המופשט. ילדים משתמשים במשחק וצעצועים לבטא רגשות, פחדים וקשיים. כאן לומדים את שפת המשחק, לתקשר עם ילדים ולטפל בהם דרך המשחק, ועוד.
קישורים כלליים:
פורום לימודי רפואה משלימה