פורום לימודים בחו"ל

בהנהלת: רננה קרן  |  מסר למנהל/ת הפורום
 
רננה קרן

הפורום מנוהל ע"י רננה קרן מנהלת המרכז ללימודים בחו''ל. היכן לומדים? מהם תנאי הקבלה? כמה זה עולה? היכן נרשמים? ירידים בארץ ללימודים בחו"ל, גופים מקשרים, אשרות כניסה ושהייה, מבחני כניסה ומכינות בארץ, דירוגים והחלפות חוות דעת וחוויות על אוניברסיטאות בחו"ל, האם יותר קל ללמוד בחו"ל? הכול על לימודים בחו''ל.

 
שלום, אני חדש בפורום זה, ואשמח אם תוכלו לעזור לי להבין כמה דברים יותר לעומק. ראשית כל, ממה שקראתי הבנתי כי על מנת להגיש מועמדות לאוניברסיטאות בארה"ב יש לעבור מבחן TOEFL, SAT I ולעתים גם SAT II. אשמח לדעת באילו מקרים יש לעבור גם מבחן SAT II, ומה המועדים של מבחנים אלו. הסוגייה השנייה היא ציוני הבגרות. אני נמצא כרגע לקראת סוף שנת הלימודים בכיתה יב', וממוצע הבגרויות שלי כרגע הוא 95 (מתמטיקה ואנגלית 5 יח"ל, מקצועות מורחבים כימיה ומדעי החברה). האם ממוצע בגרויות זה הוא מספיק בדרך-כלל לקבלה לאוניברסיטאות Ivy League 0 (מכוון ספציפית לבראון כבחירה ראשונה והארוורד הבחירה שנייה)? כמו כן, שמעתי שאוניברסיטאות אלו מייחסות חשיבות רבה יותר למה שעשית עם עצמך עד כה (התנדבויות, מסלולים חוץ בית-ספריים וכו'), האם זה נכון בדרך כלל? עוד סוגייה היא שיש לי אזרחות אמריקאית - האם זה אומר שאני יכול להירשם כתלמיד זר או כאזרח? מה עדיף? האם יש לאחד מהם סיכויים יותר טובים בקבלת מלגות (למשל מלגות שפתוחות רק לתלמידים זרים או משהו בסגנון). תודה מראש :)
שכחתי לציין כי ממוצע הבגרויות הנ"ל הוא ללא הבונוסים (כגון 25 נקודות על 5 יח"ל מתמטיקה, אנגלית). הנחתי שהבונוסים לא משנים במילא כי לא משתמשים בשיטה הזו בארה"ב.
אני יכול להמליץ לך להגיע להירשם ולהגיע לכנס ביום שישי הקרוב. תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות שלך גם מגופים רשמיים.
 
 
 

קישורים נוספים

כל מה שלא ידעתם על החווייה והתועלת
מדריך למתעניינים ללמוד באווירה מיוחדת
המקום שלכם להתייעץ, לשתף ולהתעדכן
 
סגור