פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יעל | 15:12  07/11/07
שלום, אני כעת לומדת חשבונאות כחוג נוסף לאחר תואר לרו"ח בבר אילן. רציתי לשאול: 1. האם זה לא מהווה חיסרון כשלומדים חשבונאות ללא כלכלה מבחינת אפשרויות העיסוק בהמשך למשל חשב, אנליסט וכו'? 2. לגבי התמחות, מדוע תמיד מבקשים יוצאי ביג -4 כשבעצם כפי שאמרת הם לא מנוסים כמו אלו שעברו התמחות במשרד קטן? האם כדאי לעבור התמחות במ. קטן ואז לעבור לביג-4 בשביל רזומה ומשם לפרוץ החוצה? תודה על תשובתך
רו"ח איל שרבי | 17:49  14/11/07
1. זה לא חיסרון לדעתי, השאלה גם מה ברצונך לעשות בעתיד. למה שאת מכוונת מתאים גם התמחות במימון גם מערכות מידע, בקיצור זה לא מחייב. 2.אם הובן לא נכון אני רוצה לתקן. חס ושלום שהם לא מנוסים, סוג ההתמחות והעבודה היא שונה. במשרד קטן המתמחה מכין את התיק מתחילתו ועד סופו כולל היבטי מיסוי של החברה ולעיתים גם את הדוח האישי של בעל המניות, מתמחים במשרדים קטנים "מטילים" בין משרדי פקידי השומה לסידורים ולעיתים אפילו ייצוג כזה או אחר, במילים אחרות הם מוכוונים לעבודה להיות רו"ח עצמאים הם יודעים מה בעל מניות של חברה פרטית צריך. במשרד גדול החברות המבוקרות רובן גדולות כך שישנם כמה מתמחים על כל תיק, ולעיתים על כל סעיף, ניהול העבודה הוא שונה (יותר ניהול סיכונים), עניני המס, תוכניות עסקיות וכד לרוב מפוצלים בין המחלקות השונות, ישנה חשיבות לתקנים בינ"ל ותקנים אמריקאים וכד'. צריך להבין שחברות ציבוריות מעדיפות את הפירמות הגדולות מכמה סיבות: א. זה מה שהם מכירים, הם לרוב עושים להם את הביקורת ולכן הנוח ביותר זה לקחת משהו שכבר מכיר את "השטח". ב. החברות הציבוריות נסחרות בחו"ל מה שמצריך יישום תקינה זרה ואלו היוצאים מהמשרדים הגדולים, ההנחה היא שהם נחשפו לזה יותר.
יעל | 14:24  25/11/07
בקשר לשאלה הראשונה, האם אוכל לעסוק גם במשרות של תקציבים ואולי בתפקידים שמבקשים בוגרי כלכלה? כשמבקשים בוגרי חשבונאות הרי מתכוונים גם לבוגרי כלכלה ?- הרי לומדים זאת יחד. למה התכוונת שאפשר להגיע למשרות גם ממימון?- האם לתואר שני מנע"ס מימון? ובקשר לשאלה השנייה התכוננתי "הם לא מנוסים" למתמחים ולא למשרדי ביג-4.
סגור