פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אסף | 18:53  14/01/08
שלום רב! הנני בוגר תואר ראשון במדעי המחשב. (BSC) הגעתי למסקנה שאני לא מעוניין לעבוד בתחום הפיתוח ולצערי אלה כמעט כל התפקידים שמוצעים בארץ. החלטתי להתחיל ללמוד בתוכנית "חשבונאות לאחר תואר" של בר אילן שמעניקה רישיון רו"ח אך לא נותנת תואר אקדמי נוסף. התוכנית שמה דגש על ה IFRS , שנדרש בשוק. אני מעוניין לאחר שאסיים את ההתמחות להגר לחו"ל ולעבוד שם (כנראה באוסטרליה). ברצוני לדעת עד כמה סיכויים טובים למצוא עבודה בתחום הפיננסי עם / בלי רילוקיישן. ברילוקיישן, האם סביר שהשכר שלי יהיה דומה לשכר של מי שמגיע לאותה עבודה באוסטרליה ללא רילוקיישן? מאוד תמוה בעיני שרו"ח לאחר התמחות מרוויח משכורות מאוד נמוכות בהשוואה למה שנהוג בחו"ל. אין צורך להיות מנהל, לקבל תיקים גדולים ולעבוד 10 שעות כדי להרוויח כמו שצריך...כמו שנהוג בארץ, אז כנראה חבל על הזמן. (בהייטק המשכורות הרבה יותר גבוהות בארץ ללא הצדקה.) בחו"ל אין את האפלייה של מקצועות נדרשים כמו בארץ וחבל !
אני מאוד לא אוהב את העבודה בהיי טק ואת אופיה. בתור אקדמאי עם ניסיון ורו"ח אני מצפה לקבל את התגמול ההולם, כפי שנהוג לקבלו בכל מדינה מערבית מתוקנת. בדרך הקשה למדתי ללכת בכיוון שבאמת מעניין אותי ואני טוב בו. אני לא אוהב לתכנת כל היום אפליקציות ונראה לי לעסוק בדו"חות ולחשב דברים יותר מתאים לי. מה גם שראיית חשבון פותח הרבה יותר דלתות ומהווה קרש קפיצה טוב. ראיית חשבון בהחלט מקצוע רחב ויוקרתי יותר מהיי טק, ויש לצפות שזה יתבטא גם בשכר מן הסתם. כמו בכל מקצוע מבוקש ויוקרתי אחר.
gg | 01:09  18/01/08
אני חושבת "שהדשא של השכן נראה ירוק יותר" מתאים לך. אין מקצוע טוב או לא. אני בטוחה שאם תברר יותר פרטים על רו"ח מחברה שעובדים בזה לא בטוח שתרוץ ללמוד את המקצוע. מעבר לכך תצטרך אולי ללמוד משהו משעמם,ואח"כ לעשות הרבה זמן ביקורת (שגם נחשב למשעמם) הרבה מוציאים רישיוןרו"ח אך לא מתכננים לעבוד בכך אלא לתפקיד ניהולי. אולי תלמד מנה"ס ותנהל משהו בהייטק עם מעבר לחו"ל?
אתה קשקשן | 18:46  29/01/08
בארץ תעשיית ההייטק פורחת והשכר בהתאם לאנשים טובים. בחשבונאות רוב האנשים עושים עבודה דבילית למדי ומי שלא ישתכר יותר אבל רק בטווח הארוך. היית צריך לחשוב על זה קודם. אתה מסטול.
רו"ח איל שרבי | 17:50  16/01/08
הדרך ארוכה מאד עד ליעד שאתה מתאר. בדרך כלל לא כל רו"ח נשלח מטעם הפירמה שלו לחו"ל לעבוד. למיטב ידיעתי השכר קצת יותר גבוה, שוב כי לא כל אחד מגיע לזה ויש לכך מחיר שלא כל אחד מוכן לשלמו. אינני יכול לאמוד את הסיכויים א.אין לי מספיק נתונים לגביך (לצערי איני מכיר אותך מספיק). ב. כפי שציינתי הדרך עוד ארוכה.
אסף | 20:47  16/01/08
האם זה תלוי בכישורי ניהול? או עד כמה אני עובד מסור ועובד רציני? אתה יכול לתת קווים כלליים עיקריים שלדעתך יכולים לקבוע ולאמוד את הסיכויים לרילוקיישן או למצוא עבודה בחו"ל?
סגור