פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
לאייל ולשאר חברי הפורום שלום רב, אני בן 35 ומעונין להתחיל ללמוד ראיית חשבון בשנה האקדמית הקרובה. על סמך נסיונכם/היכרות אישית - האם קיימת "אפליית גיל" גם במקצוע ראיית החשבון?. האם הביקוש הרב למקצוע נותן עדיפות בקבלה לסטאז'/עבודה/קידום לצעירים יותר (כאלו שהתחילו את לימודיהם בגיל 23 ולא 35)?. איני רוצה להגיע למצב, שלאחר השקעה אינטנסיבית של 3 שנים לא אוכל לעסוק במקצוע. תודה על תשובותיכם מראש!. ארי.
גב' תשובה | 13:47  12/08/08
הי, תאורטית לא. יש הרבה אנשים שעושים הסבה לתחום בגילך ובגילאי 30. אבל כפי שהינך יודע יש פערים בחיים בין מצוי לרצוי ואתה רואה בבודאי את שוק העבודה ודרישות המעסיקים בכל תחום. כל מה שיגידו לך כאן זה לא חברת ביטוח, כלומר אולי לא יקבלו אותך לעבודה לאו דווקא בגלל הגיל אלא בגלל שסתם לא נראית להם בראיון? אולי לא תהיה מצטיין וזה יסגור דלתות? אל תלחץ ממני, אני סתם מעלה דברים כך שתבין שהכל בחיים יכול לקרות ואי אפשר לחזות את שיגעונות המעסיקים... נ.ב לא נראה לי שבעיה לסטאז תהיה כי בסה"כ אתה פועל שחור בסטאז'... יותר מזה חשוב שתבדוק אם הלימודים מרתקים אותך...כי בד"כ הסטודנטים ממש סובלים אך חושבים על קריירה וכסף, מה שלא בהכרח נכון בסיום התואר ויש כאלו שבורחים לעיסוקים שונים.. בהצלחה
רו"ח שרבי איל | 12:34  13/08/08
כמו בהרבה מקצועות אחרים יש משמעות לגיל. לא כתבת מה עשית בחייך אולם בד"כ רו"ח שהתחילו את הקרירה מאוחר מבאים איתם נסיון מתחומים אחרים ובגרות שאין ליתר הסטודנטים ויש מעסיקים שרואים בכך יתרון. יתכן כי בהתחלה אולי תתקל בקשיים וזה הגיוני אולם בסופו של דבר לגעתי תוכל למצא את עצמך, מה גם שמסתכלים גם על קורות החיים וכד'. שאלה נוספת היא, לאן אתה רוצה להגיע? אם אתה מעוניין להיות עצמאי אז הדרך היא דרך משרדים קטנים וכאן יש הרבה יותר משרדים ולכן לדעתי תמצא בקלות יחסית. משרדים גדולים אתה עלול להתקל בקשיים גם בגלל הגיל אבל גם בגלל שהתחרות קשה גם כך.
עברי המקצועי הוא בתחום הטכני בעסק משפחתי שאינו קיים עוד. בשלב זה עדיין אין לי השכלה אקדמאית. איני יודע עד כמה יתרום נסיון חיים זה בתחום ראיית החשבון. בנוסף, האם אין בשוק הצפה של רו"ח עצמאיים (כמות רבה של משרדים קטנים), כך שגם בתור עצמאי התחרות קשה, ואין כל ערובה לקיום בכבוד?. שוב תודה על התייחסותכם, ארי.
גב' תשובה | 16:32  13/08/08
אשאל אותך שאלה: למה אתה רוצה להיות רו"ח?
לגב' תשובה שלום אגב, זהו שמך האמיתי??? (-: הרצון ללמוד ראיית חשבון נובע מעניין אמיתי בתחום, ולא מכיוון שיש ביקוש בשוק ו/או משיקול כלכלי כלשהו (כסף ויוקרה לא יכולים לרפא עוגמת נפש או תסכול, הנובעים מבחירת מקצוע לא מתאים, ואני מדבר מנסיון אישי, לצערי הרב). יש לי ידע והבנה בסיסיים בקריאת מאזנים ודו"חות של חברות, והנושא הזה, וכל הקשור בביקורת מעניין אותי מאוד. מכיוון ששגיתי כבר בחיי בבחירת עיסוק, איני רוצה לשגות שוב, ובוודאי שלא בגיל 35, שאינו נחשב לגיל צעיר (הכל יחסי). נכון לעכשיו, איני בעל משפחה, ואין לי כל מחויבות כלכלית או אחרת מלבד לעצמי ולעתידי, וביכולתי להקדיש 3-4 שנים ללימודים מבלי לעבוד. אני מאוד שלם ללכת לכיוון החשבונאות. רציתי לראות את כל התמונה, הכוללת את עניין הכניסה לתחום בגיל לא צעיר, מכל המשתמע מכך (קבלה לסטאז', פתיחת משרד פרטי וכד') בטרם אחליט. ושוב, איני רוצה שהשקעה אדירה של זמן, כסף וכוחות נפשיים תרד לטמיון מפאת ענייני גיל... אשמח לשמוע את חוות דעתכ/ם, ושוב תודה. ארי.
לגב' תשובה שלום אגב, זהו שמך האמיתי? (-: הרצון ללמוד ראיית חשבון נובע מעניין אמיתי בתחום, ולא מכיוון שיש ביקוש בשוק ו/או משיקול כלכלי כלשהו (כסף ויוקרה לא יכולים לרפא עוגמת נפש ותסכול, הנובעים מבחירת מקצוע לא מתאים, ואני מדבר מנסיון אישי, לצערי הרב). יש לי ידע והבנה בסיסיים בקריאת מאזנים ודו"חות של חברות, והנושא הזה, וכל הקשור בביקורת מעניין אותי מאוד. מכיוון ששגיתי כבר בחיי בבחירת עיסוק, איני רוצה לשגות שוב, ובוודאי שלא בגיל 35, שאינו נחשב לגיל צעיר (הכל יחסי). נכון לעכשיו, איני בעל משפחה, ואין לי כל מחויבות כלכלית או אחרת מלבד לעצמי ולעתידי, וביכולתי להקדיש 3-4 שנים ללימודים מבלי לעבוד. אני מאוד שלם ללכת לכיוון החשבונאות. רציתי לראות את כל התמונה, הכוללת את עניין הכניסה לתחום בגיל לא צעיר, מכל המשתמע מכך (קבלה לסטאז', פתיחת משרד פרטי וכד') בטרם אחליט. ושוב, איני רוצה שהשקעה אדירה של זמן, כסף וכוחות נפשיים תרד לטמיון מפאת ענייני גיל... אשמח לשמוע את חוות דעתכ/ם, ושוב תודה. ארי.
סגור