פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
דניאל | 13:59  17/09/08
שלום, אני מסיים תואר ראשון בכלכלה בבן גוריון ורציתי לדעת אם ההשלמה איך נחשבת בעיני המשרדים הגדולים תוכנית ההשלמה לרו"ח בבר אילן? האם יש מספר מועט או רב של בוגרים משם שמגיעים לBig 4? האם יש מסלולי השלמה כאלו במקומות אחרים חוץ מבר אילן?
אתה כבר אמור להיות , כמו כולנו , סגור במשרד כבר מסוף שנה א... אז השאלה לעניין שנת השלמה איפה שלא תהיה , לא רלבנטית. מה גם שהיא לא חובה בכלל... ואין כאן עניין של יוקרה או לא , תשיג את הפאקינג תעודת רו"ח וזהו.
דניאל | 14:26  17/09/08
אני לא למדתי חשבונאות בכלל למדתי רק כלכלה, ועכשיו אני רוצה לעשות מסלול השלמה כדי להיות רו"ח ולזה מקשרת השאלה שלי
אז כן , היא נחשבת טובה במשרדים הגדולים , אל דאגה ...
יש אפשרות לעשות את ההשלמה ולהיות רו"ח בארץ ואח"כ לעבוד כרו"ח במדינה אחרת כמו קנדה, אוסטרליה או ניו זילנד? הרי הIFRS זה משהו בינלאומי, לא?
ניתן לעשות רשיון לרו"ח אמריקאי , הדבר כרוך בביצוע 4 בחינות נוספות וקרוב לוודאי סטאז' בחו"ל, יתכן שתוכל לעשות את המעבר דרך משרד מהביג 4 בארץ , אבל לא הייתי בונה על זה.
א | 16:44  17/09/08
אמנם אתה יודע חלק ניכר מחוקי החשבונאות , אך לעניין המס , כל מדינה שונה ... לכן אמנם תוכל לבצע מעבר באופן תאורטי , אך הדבר ידרוש לימודים נוספים ... בכל מדינה קיים גוף שאחראי על רישוי רו"ח , תצטרך לברר , מה שקורה בד"כ זה מעבר לארה"ב ... וזה כאמור כרוך במספר בחינות וסטאז' נוסף ... לא בדיוק אופציה קורצת לרוב האנשים ...
דניאל | 16:50  17/09/08
הממ... לא התכוונתי בכלל לארה"ב האם הכוונה היא שארה"ב מבחינת תקינה וחוקי מס הכי קרובה לישראל?
א | 17:44  17/09/08
לא , הכוונה שבד"כ בקשה לרשיון רו"ח זר היא בקשה לרשיון אמריקאי , בכל מקרה בכל מדינה יש לפנות לרשות המתאימה כדי לקבל רשיון רו"ח מקומי , בד"כ זה כרוך במספר בחינות וסטאז' נוסף. לגבי התקינה בארה"ב , חלק ניכר מהדוח"ות עדיין עובד עם תקינה אמריקאית כך שהתקינה הבינ"ל אינה גורפת, כנ"ל ברוב המדינות ... עובדים עם תקינה מקומית בחלק לא מבוטל מהחברות. כך שידע ב-IFRS לא הופך אותך לבעל רשיון אוניברסלי.
אסף | 23:28  17/09/08
המידע שא' מסר לא נכון בדיוק. רוב החברות והעולם עובד לפי IFRS. הסטאז' לרוב מוכר כניסיון מכיוון שהעבודה לרוב היא בינלאומית. תמיד תוכל לעבוד בתפקידים משיקים שלא מצריכים רישיון. תצטרך לעבור בחינות מקצועיות כדי לקבל רישיון רו"ח מקומי אך תוכל לעשות רילקויישן דרך חברות גלובליות מהארץ או משרדי רו"ח. במידה ותממחה בביקורת מערכות מידע תוכל להיבחן בארץ בבחינת CISA שהוא רישיון מבקר מערכות מידע מוסמך בינלאומי ותוכל לעבוד בכל מקום בעולם ללא השלמות. בכל מקרה אם תרצה לעזוב את המדינה תוכל למצוא עבודה בחו"ל גם ללא השלמות בשל היתרון הגדול של רו"ח. (מנתח מערכות, כלכלן, אנליסט, ייעוץ כלכלי וכו').
א | 01:50  18/09/08
אני מתמחה בסומך , יש אצלנו מחלקות שעובדות בעיקר עם תקינה אמריקאית , ולא בינ"ל ... המתמחים שם צוברים יתרון כפול של הכרת תקינה אמריקאית וגם בינ"ל... אז העובדה שלא כל ארה"ב עובדת עם תקינה בינ"ל היא בלתי ניתנת לערעור. גם בארץ חלק ניכר עובד עם פרקטיקה מקומית , יש אפילו ויכוח לגבי אכיפת IFRS בחברות פרטיות בינוניות וקטנות והנושא עדיין נידון ולא הגיע להכרעה.
רו"ח שרבי איל | 15:29  18/09/08
תלוי במדינה. רו"ח חו"ל לא מתקבל בארץ לגבי מדינות אחרות פנה לנציגות של אותה מדינה או למוסד המסמיך המקביל במדינה הזרה.
רו"ח שרבי איל | 15:28  18/09/08
דניאל, מספר המקומות במשרדים הגדולים מוגבל ולכן לא כולם מתקבלים, לכן צריך לקחת את הכל בפרופורציות. שנית אני ממליץ לך לא לעשות שינויים דראמטיים לפני שנת ההשלמה. התרגלת לסיגנון לימוד מסויים, לדרך מסוימת ולמוסד מסויים ולכן זה עלול לעלות לך ביוקר. אם כבר החלטת, נסה לעבור למוסד שמבחינת סגל ההוראה דומה למוסד הנוכחי שלך.
סגור