פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
האם ההבדל הוא רק בסמכויות? אשמח לכל הסבר(אני לא ממש מבין בתחום..), אני מתלבט האם ללמוד הנהלת חשבונות- ראיתי ברשת קורסים חשבשבת 1+2, 3 או ראיית חשבון. מהחיפוש הבנתי שראיית חשבון תחום יותר "רציני" בשל שנות הלימוד (תואר), לעומת הקורסים שמקנים תעודה. כמו כן, מה ההבדל מבחינת תעסוקה ושכר בין שני התחומים? תודה רבה ושבוע טוב.
רו"ח שרבי איל | 17:16  12/01/09
היי גור, הבדל בסמכויות הוא הבדל עצום וכמובן השכר שמשתמע מכך. אך לא רך סמכויות גם מגוון התפקידים והאפיקים הפתוחים לרו"ח. ראשית, ההבדל הוא, כפי שתמיד אני מציין, בדיוק כמו ההבדל בין רופא/ה לאח/ות. רו"ח זהו רישיון שמקנה מועצת רו"ח על סמך מבחנים או פטורים (ומבחנים)כך שהוא לא מחייב תמיד תואר (ישנם מסלולים ללא תואר). בעוד שמנהל חשבונות יעסוק תמיד בהנה"ח (ואולי ישתדרג קצת למעלה) רו"ח יכהן קודם בענף הכספים כחשב- הסמכות העליונה בניהול הספרים כמו כן הוא יכול לכהן כסמנכל כספים, אסטרטג מיסים, איש מערכות מידע, יועץ כלכלי, וכל תפקיד ניהולי שתחשוב עליו בחברה, מכאן אתה יכול להסיק את רמות השכר והבדלי השכר.
ואם כך הדבר, האם מעסיקים מקבלים רואי-חשבון ללא תואר? היכן ניתן ללמוד את התחום בצורה הזו? (אני יכול לשפר את תנאיי אך כרגע זה יצריך ממני זמן רב שלצערי לא אוכל למצוא..) תודה רבה על עזרתך! גור
סגור