פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
אתי | 11:04  13/02/09
שלום, אני מעוניינת לעשות תואר ראשון במכללת רחובות-שלוחה של האוניברסיטה הפתוחה בחשבונאות וחטיבה בכלכלה, האם מומלץ? מישהו למד שם? שמעתי שהם נותנים את כל החומר הנלמד מראש וזה קצת מקל עליך ללמידה...האם זה נכון? יש לציין שאני עובדת משרה מלאה עד 4 כל יום לכן חשבתי על האופצייה של אוני' הפתוחה כדי שאוכל להמשיך לעבוד...
שרון | 13:31  13/02/09
אם אתה עובדת כל יום עד 4 אז כנראה האוניברסיטה הפתוחה מתאימה לך.. למרות שיש מכללות שיש בהן לימודי ערב וזה גם יכול להתאים. אם יש אפשרות ללכת למכללה בלימודי ערב עדיף מהאוניברסיטה הפתוחה.
אפרט בשבילך כמה נקודות למחשבה א. אם את עובדת, מספר הקורסים המקסימאלי שתוכלי לקחת בסמסטר ולסיים בהצלחה הוא 2 לא יותר וזה בדוק. אלא אם כן מדובר בגאון או באדם משקיען שממעט לישון (פשוט כך!) בקצב הזה בתקווה שהכל ילך כשורה תוכלי להתחיל סטאז' אחרי 6 וחצי שנות לימוד (כולל סמסטר קיץ בכל שנה) הסטאז' עצמו נמשך שנתיים ב. חלק גדול מהקורסים הם קורסים כלל לא כלים שגם סטודנטים עם נתונים גבוהים מתקשים להצליח בהם ללא השקעה ראויה. ג. אל תתני לעובדה שאין תנאי קבלה באוניברסיטה הפתוחה לבלבל אותך הלימודים עצמם הם תנאי קבלה לא קל כלומר מי שלא עבר את סטטיסטיקה א' לא יכול להירשם לב' וכן מי שלא עבר את תורת המחירים א' לא יוכל להירשם ל ב' וכו'. את המבחן לא כותב המרצה שלך והרמה כפי שאמרתי גבוהה ללא פשרות ד. הרבה מתחילים עם הרבה חשק אבל אם תשמעי מה מספר הבוגרים יצא לך החשק! ה. למרות מה שכתבתי לעיל אני חושב שהאוניברסיטה הפתוחה היא מקום מעולה בו מי שמוכן להשקיע קוצר פירות לכן אם קראת את האמור לעיל ואת מבינה שצריך להשקיע לכי על זה, כי חלומות נועדו להגשמה והדבר בהחלט אפשרי ויעידו על כך מספר לא קטן של בוגרים אשר סיימו את התואר ועברו את מבחני המועצה בהצלחה והם עובדים בתחום ומתפרנסים יפה מאד . לסיכום : לא התכוונתי חלילה להוציא לאף אחד את החשק אלא להפך אני מאמין שכל אחד ללא יוצא מן הכלל יכול להגיע להישגים שהוא לא חלם עליהם , בתנאי שהוא בא עם הרבה חשק ורצון להשקיע ואז הדברים הרבה יותר קלים וברי ביצוע. בהצלחה. נ.ב לגבי המגיב שדיבר על עדיפות של מכללה צריך לדעת שהרמה במכללות היא בד"כ נמוכה וחלקם אפילו מלמדות דברים לא מדויקים ואין מה להשוות בין הסגל שלהם לסגל המקצועי והרחב של האוניברסיטה הפתוחה.
מי שלומד בפתוחה, לא מתקבל למשרדים הגדולים, ומתקשה לפתח בקריירה, עבודה יש לכולם, השאלה מה התפקיד ומה השכר. יוצאי אוני' למעט הפתוחה רובם כן מתקבל למשרדים גדולים שמסייעים לו ביצירת קשרים עם לקוחות שביקר אותם במהלך הסטאז' + רזומה שנדרש בכל חברה ציבורית או פרטית גדולה ששם השכר מכבד את בעל המקצוע , דורש ניסיון במשרד גדול, ויש רק חמישה כאלה. בקיצור מדובר בתחום תחרותי, וחבל להתחיל כאנדרדוג, שזה בדיוק המצב אצל יוצאי הפתוחה.
א | 11:11  15/02/09
מדובר באדם שלא עומד בתנאי הקבלה לשאר האוניברסיטאות. ולכן זה שלא יקבלו אותו לביג 4 זאת לא סיבה לגנוז את החלום, מה גם שאלפי בוגרי אוניברסיטאות לא מתקבלים לביג 4 ואין טעם להסתיר את העובדה הזאת. ואני חוזר שוב אני מכיר מס' רו"ח שלמדו במכללות מפוקפקות ומשתכרים ברמת שכר גבוהה מאד. כמו שאמרו חכמים ממני "אין לך מקצוע שאין בו עשירים ועניים" הכל תלוי באדם ובאופי שלו, ויותר מזה , אבא של חבר שלי הוא רואה חשבון מאד מפורסם שעבר מסלול של בחינות מועצה בלבד אפילו ללא תאר אקדמאי.ותאמין לי שהידיים שלו מלאות עבודה ומלאות...
תקשיב טוב אדון א, זה לא משנה מה אני או אתה חושבים, זה משנה מה המשרדים הגדולים והחברות הציבוריות והפרטיות הגדולות חושבות. והפתוחה בעינהם זה ממש לא פונקציה. מבחינה סטטיסטית יוצא פתוחה משתכר פחות והקריירה שלו מגמגמת ... ולא בשביל זה אנחנו פה. אם אתה יוצא פתוחה ואין לך קשרים, המצב שלך מוגדר באופן רשמי כאנדרדוג פשוט בשל העובדה שככה מתייחס השוק לצערנו.
שרון | 09:59  15/02/09
פחחחח הצחקת אותיייי כן בטח האוניברסיטה הפתוחה יותר טובה ממכללות.........
א | 11:14  15/02/09
סגור