פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב, שמעתי על 2 התחומים הללו. לאחר שקראתי הבנתי שביקורת פנים הוא תחום מגוון יותר מביקורת מערכות מידע, ואותי אישית הרבה יותר מעניין. האם ניתן במקביל להתמחות בשניהם ? האם מי שמבצע אחד מהם יכול לעבוד גם בתחום השני בלי בעיה? ניסיון באחד נחשב בשביל השני? מאוד מעניין אותי להתעסק בעיקר בפן הכספי, מספרי. אני אוהב מערכות מידע אך לא רוצה שזה יהיה עיסוקי היחיד. אני אוהב להתעסק עם דו"חות. אני אוהב להתעסק עם משכורות ודו"חות נוכחות וכו'. מה עדיף? איפה יש ביקוש רב יותר? משכורות גבוהות יותר?
רו"ח שרבי איל | 16:23  21/04/09
בדרך כלל אלו הון מחלקות ביקורת נפרדות ולכן לא ניתן להתמחות במקביל בשתי המחלקות. יחד עם זאת ניתן לחלק את ההתמחות (מבחינת הזמן) שבחלקה לעבוד בביקורת פנימית ובחלקה בביקורת מערכות מידע. כל נסיון בכל מחלקה תורם בצורה כזו או אחרת בין המחלקות ואני גם סבור כי יש קשר טוב בין ביקורת הפנים למערכות המידע ולכן לדעתי הידע שנצבר בכל אחת מהמחלקות יכול לתרום. נוסף על כך, מומחיות היא בתחום ספציפי ולכן לאורך הזמן אתה תמצא את כיוונך ותתמקצע בו, אני לא ממליץ לנסות להיות מומחה בכמה תחומים, תפסת מרובה לא תפסת. שאלת "העדיף..." אני לא יכול להגיד לך ואף אחד לא יכול, זו שאלה סוביקטיבית שאתה לבדך תוכל לענות עליה לפי נטיות ליבך, הכשרון שלך וגם המזל שלך.... אבל לגבי שכר וביקוש, מחלקות ביקורת מערכות המידע נחשבות כמחלקות שבהן השכר טוב יותר יחסית וגם הביקוש אליהן הוא גדול כיוון שעדיין שוק רו"ח בתחום מערכות המידע אינו רווי. אני מקווה שהצלחתי לענות על כל השאלות...
מה ההבדל בין 2 התחומים מבחינת אופי העבודה, התפקידים ומגוון האפשרויות להתקדם? מה עבודתו של מבקר הפנים כוללת לעומת עבודת מבקר מערכות המידע? היכן יש יותר מגוון תפקידים ואפשרויות קידום?
סגור