פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום לכולם, קודם כל יש לציין כי קראתי הודעות קודמות למען הסר ספק ונשאלו כאן לפניי המון שאלות בקשר ללימודים של בר אילן הסבה לראיית חשבון לבעלי תואר ראשון. לא מצאתי תשובה למה שאני מחפשת. אני סיימתי תואר ראשון בקרימינולוגיה בבר אילן, (לא מצאתי עבודה בתחום) כרגע אני שוקלת ללמוד משהו יותר פרקטי עם עבודה בטוחה. התעניינתי במסלול הנ"ל בבר אילן , הם אומרים כי יש לי סיכויים להתקבל למסלול לאחר שאשלים כ-5 קורסים בסיסיים של כלכלה. (יש לציין כי ישנה עדיפות לבוגרי כלכלה או מנהל עסקים) היועצת אמרה לי להשלים את הקורסים באונ' פתוחה ולאחר מכן להגיש מועמדות. שאלתי האם זה לא יהיה בזבוז זמן מבחינתי אם הם לא יקבלו אותי כי לא למדתי כלכלה, מן הסתם היועצת לא אובייקטיבית ויש שם אינטרס כלכלי גם מצד האוניברסיטה. האם מישהו מכיר אנשים שהתקבלו למסלול הזה שאינם בוגרי תואר בכלכלה או מנהל עסקים? כדי שלא אתחיל בתהליך סתם ולאחר מכן יתברר שלא התקבלתי כי יש הרבה בוגרי תואר בכלכלה שנרשמים לזה. אשמח באם אקבל תשובות לשאלתי ליסה.
שלום ליסה, אני סיימתי תואר ראשון במדעי המחשב. השלמתי 4 קורסים בכלכלה. גם אני זוכר שהייתי בהתלבטות. סיימתי עם ממוצע 85 במכללה ואמרו לי שיש סיכויים טובים שאתקבל, אך הם לא יכולים להתחייב. יש אצלינו בכיתה גם אנשים שבאו מרקע של מחשבים ומערכות מידע ויש כלכלנים. לא פגשתי מישהו מרקע אחר. הבנתי שמתייחסים למוסד הלימודים בו למדת תואר ראשון ואוניברסיטה בהחלט נותנת יתרון חשוב וכמו כן מתייחסים גם לממוצע. אין תנאי קבלה מוגדרים, אבל נראה לי שרוב מי שנרשם מתקבל. לדעתי כדאי לך להשלים בכל מקרה את הקורסים. במקרה הכי גרוע תוכלי לבקש הכרה במוסד בו תלמדי. אני השלמתי במכללה את הקורסים בפקולטה לכלכלה. חוץ מזה, אני רק יכול להמליץ. המרצים טובים מאוד, הלימודים מעניינים ומסודרים. מקבלים את כל החומר מסודר עם תרגילים ומבחנים. גם מבחינת המשרדים הגדולים המסלול נחשב מאוד וזה חשוב. שיהיה לך בהצלחה בכל אופן
ליסה | 00:31  08/05/09
את התואר הראשון למדתי בבר אילן, אבל עדיין נראה לי התחום שאתה בא ממנו מדעי המחשב יותר נושק לראיית חשבון מאשר שלי. (קרימינולוגיה). ולכן אולי הסיכויים הם יותר גבוהים להתקבל.
אסף | 22:42  08/05/09
בעיקרון, התוכנית פתוחה לכולם ואת גם אמורה להצליח להתקבל. אני יודע שיש תחום של ביקורת חקירתית שאולי יכול להיות לך יתרון להתקבל אליו. תחום החשבונאות קשור היום לכל תחום אולי חוץ ממדעי הרוח, היסטוריה וכאלה. מה גם שלמדת באוניברסיטת בר אילן עצמה ולדעתי זה יתרון. את יכולה לנסות לבדוק באוניברסיטת ת"א. יש שם גם מסלול של חשבונאות לבעלי תואר. החסרון שהמסלול ארוך יותר (3 שנים כולל שנת השלמה במקום שנתיים וסמסטר) וקשה יותר לשלב עבודה כי המסלול נפרס על פני מספר ימים ולא יום וחצי כמו בבר אילן.
אני עו"ד ושוקל גם כן להירשם למסלול הנ"ל בבר אילן מאחר ומתאפשר לאנשים עובדים. השאלה לגבי אפשרויות תעסוקה או התמחות עתידיים- האם העובדה שהתואר הראשון אינו במינהל עסקים/כלכלה עשויה להשפיע על קבלה למשרדים, חברות וכו'? האם המעסיקים לא דורשים תואר ראשון כאמור כתנאי הכרחי לקבלה? שאלה נוספת (למנהל הפורום ובכלל) – האם ניתן לעבוד כ"טרום מתמחה" במשרדי רואי חשבון? אם כן, ובהנחה שארשם למסלול הנ"ל בבר-אילן, ממתי ניתן להתחיל בעבודת הטרום במשרדים? תודה מראש למגיבים.
אסף | 13:04  10/05/09
להיפך זה יהווה יתרון לדעתי על פני כלכלה כי חשבונאות מאוד קשור למשפטים ויש הרבה תפקידים שתהיה לך עדיפות. מה שחשוב למשרדים זה ממוצע, ואיפה אתה לומד את התואר הראשון או ההשלמות. עצם זה שיש לך כבר תואר במשפטים (אני מעריך)זה רק יתרון. פחות מסתכלים במה עשית את התואר כל עוד זה בתחום נדרש. היום תחום החשבונאות קשור להרבה מאוד תחומים כך שאין לך מה לדאוג. הבעיה העיקרית שבגלל המצב הכלכלי מאוד קשה למצוא מקום להתמחות בגדולים אם בכלל. טרום סטאז' אפשר להתחיל בכל שלב לפני ההתמחות אבל אני לא בטוח שזה כדאי בגלל השכר הנמוך ובכל מקרה יש לך התמחות שנתיים שזה הרבה. אפשר לנסות כרגע בקטנים/בינוניים שעוד איך שהוא מגייסים אבל בקטנה.
יולי | 23:09  24/09/09
איך מתייחסים המשרדים הגדולים לבוגרי תוכנית? ובגלל המסלול הקצר מתי צריך להגיש מועמדות? ידוע לך על כאלו שסגרו כבר התמחות? איך הציונים? באיזה קורסים חשוב הציון?
סגור