פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
יהודה | 11:25  06/08/09
שלום! אני מתעניין בלימודי חשבונאות. נירשמתי למנהל עסקים וחשבונאות בבינתחומי הרצליה ולכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת באר שבע. רציתי לקבל המלצות/דעות על איזה מהמוסדות כדאי לי להתקבל ולמה? האם הבינתחומי נחשב בלימודי חשבונאות שלו? קל לסטונדטים שם למצוא מקום טוב לסטאז'? ועם איזה מקצוע כדאי לשלב את החשבונאות - כלכלה או מנהל עסקים? שמעתי על התוכנית של מנהל עסקים,משפטים וחשבונאות בבינתחומי. האם יש מישהו שלומד שם שיכול להגיד לי מה דעתו על התוכנית? תודה מראש!
אמיר | 17:01  06/08/09
א. כי זה אוניברסיטה ובן גוריון אחלה מקום ב. לימודי כלכלה מקנים כלים טובים יותר מלימודי מנהל עסקים (הם קשים יותר בכמה דרגות לא לכל אחד מתאים חשבונאות משולב עם כלכלה) ג. הבינתחומי מוסד מעולה בתחום החשבונאות אבל אין דבר כזה סטאז' קל בביג 4, עלייך להצטיין. מאוניברסיטה יהיה לך יותר סיכוי להגיע לסטאז בביג 4 בכל אופן. ד. לדעתי אתה משלם סביבות 9000 בבן גוריון ואיזה 30,000 בבינתחומי? לא עדיף לך לחסוך בכסף חביבי?
אמיר | 17:04  06/08/09
אל תקפוץ מעל הפופיק. לימודי חשבונאות הם קשים ארוכים ורצחניים בפני עצמם וגם ככה לא יהיה לך זמן לכלום. אז לא צריך לשלב איתם עוד 2 מקצועות. מקצוע 1 מספיק, ממליץ על כלכלה השאלה האם אתה אדם חרשן שתהיה מוכן 4 שנים לא לצאת מהחדר או מחפש טיפה לנשום? אם אתה רוצה לנשום חשבונאות וכלכלה לא יתאימו לך ועדיף מנהל עסקים וחשבונאות.
יהודה | 17:44  09/08/09
א. שמעתי באמת שבן גוריון הוא מקום מצוין עם אחלה אוירה. בגלל זה אני חושב עליו. ב. אני מאמין על עצמי שאני אסתדר עם לימודי הכלכלה. השאלה היא כמה כלכלה יעזור לי בתור רו"ח. אם אין ממש קשר בין חשבונאות לכלכלה אז האם לא כדאי ללמוד משהו טיפה יותר קל גמו מנהל עסקים? ג. ברור שאין סטאז' קל. השאלה היא איך מסתכלים על בביג 4 על הבינתחומי כמוסד. האם הוא נחשב אצלהם למוסד טוב? פשוט שמעתי שבן גוריון בראש הרשימה של עוברי המבחנים של הלשכה בגלל הסינון שהוא עושה ולא בגלל רמת ההוראה הגבוהה. לעומת זאת בבינתחומי שמעתי שהמרצים ברמה מאד גבוהה... ד. ביחד עם מחירי הדירות העולים בבש והארנונה ולגור לבד זה יתקרב מאד ל30000 שלוקחים בבינתחומי (אני גר אצל ההורים במרכז). זה שיקול פחות משמעותי מבחינתי.
אמיר | 12:09  10/08/09
1. אם מקצוע הכלכלה לא מושך אותך מומלץ לקחת חשבונאות+מנהל עסקים כי מנהל עסקים זה לימודים קלילים ויוריד לך הרבה עומס. כלכלה כן יכול לעזור לך בתפקידים מסויימים. כיום רו"ח לא עובד רק בביקורת (התפקיד הקלאסי של הרו"ח) אלא במגוון תחומים ומחלקות ואחת המחלקות זה המחלקה הכלכלית, כל מה שקשור למיזוגים, הערכות שווי, ייעוץ כלכלי, ליווי חברות ותאגידים, בתחומים אלו הידע הכלכלי יכול להוסיף. לדעתי השילוב המנצח הוא חשבונאות עם כלכלה כי הוא מקנה ידע פיננסי וכלכלי שאין שני לו. 2. הבינתחומי נחשב מוסד מעולה והתלמידים הטובים שם מגיעים רובם לביג 4. המרצים במכללות ובאוניברסיטות הם כמעט זהים רובם, יש אנשים שמלמדים אף בל המוסדות כמעט, זה פחות מהותי. כמובן הסינון בבן גוריון הוא גבוה אך אני יודע שזה כך גם במקומות אחרים. מי שלא משקיע את כולו לא יעבור את המבחנים פשוט, אפשר עוד איכשהו לזחול ולרמות עד שנה ג' במקרה הטוב. משם כבר מי שרימה לא יצליח עוד "לרמות" הוא יעוף ישר. בחשבונאות נושרים המון עד שנה ג גם כך שהסינון מתבצע גם אוטומטית. זה מקצוע עם מבחנים ארוכים ומתישים שמצריכים המון השקעה והמבחנים תחת לחץ זמן מטורף. 3. לגבי ההתלבטות בין מרכז לדרום זה כבר תלוי בך אני ממליץ על בן גוריון בכל אופן אבל גם הבינתחומי טוב ואם הייתי במצב שלך יש מצב שהייתי נשאר בבינתחומי כי שאתה לומד חשבונאות קשה לדאוג לדברים אחרים כמו שכ"ד ודברים כאלה שיושבים לך על הראש, החלטה לא פשוטה תעשה מה שאתה מרגיש.
רו"ח שרבי איל | 10:52  16/08/09
אין הבדל בין שתי השמות זה פשוט שם שכל מוסד מאמץ לעצמו, לכן אין עדיפות. אלו שני מסלולים שונים האחד אקדמי והשני לא אקדמי, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות אתה יכול לעיין בפורום זה נדון רבות. לגבי המלצה על מוסדות לצערי אני לא יכול להמליץ.
לירן | 12:34  16/08/09
גילוי נאות: אני מסיים עכשיו שנה שלישית בבינתחומי בלימודי מנהל עסקים וחשבונאות. אם התקבלת כבר לבינתחומי אז את ה יודע מה תהליך הקבלה שם ועברת את הראיונות. התוכנית שם מאוד איזוטרית, לא מדובר בתוכנית למעל 100 סטודנטים כמו באוניברסיטאות אלא תוכנית קטנה יותר ואישית יותר, ואתה תראה את זה בשיעורים ובתרגולים וכמובן ביחס המדהים שמקבלים מהנהלת התוכנית. רובם המוחלט של הסטודנטים שלומדים איתי התקבלו לסטאז' בביג 4. כל אחד מארבעת המשרדים קיבל ערב בו הוא הגיע לבינתחומי והציג את מרכולתו לצורך גיוס סטודנטים. יתרה מכך, בשנתיים האחרונות (גם השנה על אף המשבר) מספר משרדים גדולים תורמים מלגות לסטודנטים מצטיינים מהבינתחומי. אני חושב שזה די מוכיח את הגישה של הביג4 כלפי הסטודנטים של הבינתחומי. אני שילבתי עם מנהל עסקים. אני חושב שזה גם יותר פרקטי בהמשך. אמיר צודק בכך שאמר שיש מחלקות כלכליות שהידע בכלכלה עוזר אבל את רוב הידע שנדרדים לו במחלקות הכלכליות (הערכות שווי וכיוצ"ב) אתה מקבל גם במנהל עסקים. חוץ מזה, אתה מתכוון להיות רו"ח כל ימי חייך? לדעתי לימודי מנע"ס מקנים ידע רחב יותר בהמון תחומים ונושאים לעומת לימודי כלכלה שהם ממוקדים יותר. אני בחרתי שלא לשלב משפטים הן בגלל הלחץ והן בגלל שאני לא מתכוון להיות עו"ד אז לא שווה לי כל המאמץ הזה 4 שנים כשאני יכול לעשות תואר שני במשפטים בלי להיות עו"ד בפחות משנתיים. לגבי עניין השכ"ל, כמו שאמיר אמר יש הבדלים משמעותיים בין הבינתחומי לבין גוריון וכמו שאמרת בצדק יש את עניין השכר דירה. חברה שלי עכשיו סיימה שלוש שנים בבן גוריון ואני יכול לומר לך שהיא שילמה כל שנה הרבה יותר מ30000 שח. בנוסף לשכ"ד יש הוצאות כמו ועד בית, קניות, אינטרנט, הוצאות סלולר שתופחות פלאים, נסיעות... דבר נוסף שהרבה אנשים לא לוקחים בחשבון, שנת ההשלמה. בשנה הרביעית אתה אמור להתחיל סטאז' ולעשות שנת השלמה במקביל (חלק בוחרים אחרת אבל זה מה שנהוג). האם אתה רוצה להמשיך גם בשנה הרביעית לנסוע פעמיים בשבוע לב"ש? אגב, אייל, על מה דיברת שמדובר במסלול לא אקדמי?
סגור