פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
שלום רב, זומנתי למשרד ועלי לבחור במה אני מעדיף להתמחות. אני מתלבט בין ביקורת חברות הייטק לביקורת פנים לבין ביקורת מערכות מידע. משיחות עם רו"ח ובשיטוט בלוחות מודעות יש הרבה מאוד משרות לרו"ח שהתמחה בביקורת רגילה ויש גם לא מעט משרות ביקורת פנים. ביקורת מערכות מידע כמעט לא ראיתי משרות. אני לא רוצה לעבוד במשרד אלא בחברה גדולה ויכול להיות שבחו"ל ולא בארץ...אני לא מתכוון לעבוד כרו"ח אלא בתפקידי ניהול בתחום של ההתמחות. האם זה נכון מבחינת מגוון אפשרויות התעסוקה כפי שרשמתי? מבחינת שכר אני יודע שרו"ח שיוצא ממשרד והולך להיות עוזר חשב או בכיוון בזה בחברה מגיע ל-17,000 ומבקר פנים בערך 15,000. האם שכר מבקר מערכות מידע גם בסדרי גודל האלה? יש לי ניסיון של 3 שנים מחברת הייטק כמנתח מערכות ומתכנת ותואר במדעי המחשב ואני מתלבט קשות. האם עבודתו של מבקר הפנים היא פיננסית בעיקר? הוא גם מתעסק עם מערכות מידע ואבטחת מידע? אני שונא להתעסק עם הנושא הטכני במחשבים וכל מה שקשור ל"מאחורי הקלעים", ולכן שוקל ברצינות להתמחות במשהו אחר. (גם בגלל שיש לי כבר ניסיון במערכות מידע). אודה לך על התשובה.
רו"ח שרבי איל | 12:43  01/09/09
היי אסף, למיטב ידיעתי רו"ח בתחומי מערכות המידע והניתוח מרוויח יותר. עבודת מבקר הפנים בעיקרה היא לא פיננסית אלה בקרה על תהליכים נהלים זרימת וידע וכד' כמובן ממה שציינתי יש קשר גם למערכות המידע והאבטחה. כאשר אנו מדברים על התמחות במשרת במחלקת מערכות מידע זו לא ביקורת פנים. קשה לי לסייע לך בבחירה ,אבל בד"כ קל לעבור ממחלקת מערכות המידע לביקורת "רגילה", הפוך זה יותר קשה. לכן, אולי כדאי להתחיל במערכות מידע ששם אתה חזק יותר והיה וזה לא ימצא חן בענייך תנסה לעבור למחלקה אחרת. כמו כן, סביר שתצבור נסיון ותראה לאן הלב שלך מושך... בהצלחה!
דני | 19:29  17/09/09
רק לציין שרמות השכר שרשמת עבור עוזרי חשבים מתחילים הם: א. תלויות מאד באיזה שלב עזבת את משרד הרו"ח. ב. תלויות מאד לאיזה סוג של חברה אתה נכנס. ג. בהכללה גסה, ובמיוחד בתקופה האחרונה (שנה וחצי האחרונות) אם אתה עוזב מיד אחרי ההתמחות את המשרד רו"ח ונכנס כעוזר חשב לחברה ממוצעת - קצת הגזמת לדעתי בסכום של 17 אלף.
טענתף אני שונא להתעסק עם הנושא הטכני במחשבים וכל מה שקשור ל"מאחורי הקלעים", אז יש המון עבודה טכנית אתה והמחשב פחות אנשים. 90% מהזמן תיכנות. שכר לא כמו שציינת ואין הרבה בארגונים לכן לא תמיד יש לי עבודה בזה.
ארנון | 18:35  05/10/09
ביקורת מערכות מידע וביקורת פנים לא קשור לתכנות ! התפקיד יותר ניהולי ולא טכני ביחס לפיתוח. שכר מבקר מערכות מידע קצת יותר משל מתכנת. למי שיש ניסיון אז אחרי התמחות 20K+.
סגור