פורום חשבונאות ופיננסים-לקריאה בלבד

בהנהלת: המרכז הארצי ללימודים  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום תוכלו להתייעץ ולקבל מענה לשאלות באשר לתנאי קבלה, לתיאור התעודה, למשך הלימודים, לתחומי הלימוד, לתקופת ההתמחות ולמידע רלוונטי אחר. אתם מוזמנים להשתתף ולשתף. לייעוץ טלפוני חינם חייגו עכשיו 03-5767671
 
המרכז הארצי ללימודים

המרכז הארצי לייעוץ והשמה ללימודים הוקם על מנת ללוות אותך ולסייע לך בקבלת אחת ההחלטות החשובות בחייך, שתשפיע על עתידך. המטרה המשותפת שלנו תוביל ותכוון אותך לעשות את הבחירה הנכונה והמותאמת לך אישית.

 
הנני בוגרת המסלול הישיר של כל בחינות מועצת רו"ח ושאלתי היא מדוע אין הכרה במסלול זה כמסלול לתואר ראשון כאשר במסלול זה רמת הלימודים ותוכנם מוכתב ע"י הגוף שקובע את רמת הלימודים במקצוע בכלל ובאוני' בפרט.האבסורד גבר כאשר ביררתי לגבי השלמת הלימודים לתואר ראשון בחשבונאות באוני' פתוחה.נדרשתי לחזור על רובו של אותו מסלול בדיוק ולהיבחן מחדש. אם מועצת רו"ח היא בעלת הסמכות העליונה לקביעת רמת המקצוע למוסד אקדמי מדוע בוגרי המסלול הישיר שלה אינם זכאים למעמד אקדמי.נראה כי אין עוררין לכך שמסלול זה אינו נחות ברמתו מכל מסלול אחר לתואר ראשון.יותר מזה יש האומרים כי המסלול אף קשה יותר מהמקביל לו באוני'. לתשובתך אודה.
רו"ח אפי לבקוביץ | 16:04  17/04/07
יש מספר מוגבל של נקודות זכות שרשאי מוסד אקדמי לפטור, ולכן יתכן מצב בו סטודנט יעבור מבחן מועצה אולם כיוון שהוא ניצל את כמות הפטורים המקסימאלית הוא יאלץ לחזור על קורסים שכבר נבחן בהם - כדאי לבדוק באופן ספציפי בכל מוסד אקדמי אליו הנך מעוניין להירשם ולבדוק כמה פטורים תוכל לקבל על סמך מבחני המועצה שעברת וכמה שנים יקח לך על מנת לסיים את התואר הראשון. כמו כן, התקינה משתנה ולכן חלק מהנושאים שנלמדו בעבר השתנו היום ולכן לא ניתן לפטור על בסיס מבחנים שלפני השינוי. בהצלחה
ברכותי על מעבר הבחינות במועצה - זהו בהחלט מסלול קשה ומי שמסיים אותו מפגין יכולת לימוד מצויינת. ובכל זאת, תעודת רואה חשבון אינה תואר אקדמי - את הקריטריונים לתואר אקדמי לא קובעת מועצת רואי חשבון אלא המועצה להשכלה גבוהה, ויש בתוכנית קורסים שניתנים לא בגלל דרישות מועצת רואי חשבון אלא בגלל דרישות מל"ג ו/או לפי בחירת המוסד האקדמי. לדוגמא אנחנו דורשים קורסי יסוד מסויימים, וקורסים מתקדמים כגון משחק עסקים והכנת תוכנית עסקית, כמו גם סמינריון בחשבונאות / שוק ההון, למרות שזו אינה דרישת מועצת רואי חשבון. גם השוק אינו מתייחס באותה צורה לרו"ח בוגר תואר ראשון ולרו"ח בוגר המסלול האקסטרני. כמו שצויין ע"י אפי, אם סיימת את כל בחינות המועצה תקבלי מספר לא מבוטל של פטורים, ותוכלי להשלים תואר ראשון בתקופה קצרה יחסית. זכרי שללא תואר ראשון לא תוכלי להתקדם לתואר שני (MBA) גם אם יש לך רשיון רואה חשבון. בהצלחה!
שלום רב, אני בעלת תואר ראשון במדעי החברה, התחלתי מספר קורסים בחשבונאות באוניברסיטה הפתוחה ושוקלת לעבור לאוניברסיטת בר אילן על מנת ללמוד ללימודי התעודה (ללא תואר) השאלה שלי היא איך השוק מתייחס למסלול של בר אילן?
סגור