האם יש דימיון בין התפקידים? כמו התכונות שנדרשות ליועץ עצמו?
מנהלת הפורום | 10:33 27/03/07
שלום שירז
אלו שני תחומים שונים זה מזה
יעוץ חינוכי- תחום הייעוץ החינוכי עוסק בסיוע לתלמידים הנתקלים בקשיי הסתגלות ובבעיות שונות בתהליך הצמיחה האישית. הלימודים מכוונים הן לייעוץ פרטני והן לאבחון המערכת ולדרכי ההתערבות בה .
מטרת הלימודים להרחיב את הידע בנושאים התפתחותיים ולהקנות ללומדים כלים ייעוצים וטיפוליים במסגרת מערכות החינוך באמצעות התערבות ברמה היחידנית, הקבוצתית והמערכתית .
יעוץ ארגוני- מטרת לימודי יועץ ארגוני היא הכשרת יועצים ארגוניים בעלי יכולת הערכה והתערבות הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו. היועצים יוכלו לסייע בנושאים כמו: פיתוח ארגוני, יישום והערכת שינוי מערכתי, פיתוח מנהיגות ארגוניות, אבחון ובקרה, ועוד.
מתוך אתר איפ"א-"אז מה צריך כדי להיות יועץ ארגוני טוב"
1.להיות דיאגנוסטיקן/מאבחן מעולה .
2. בעל יכולת לפענח את הנחות היסוד של הארגון.
3. להבין את הענף/המגזר שבו פועל הארגון, מי הם הכוחות ששומרים על היציבות ומי הכוחות שדורשים שינוי, וכיצד אפשר להגיע לתובנות ומסגור חדשים.
4. לנהל דיאלוג עם לקוחות בגובה העיניים גם במישור האישי וגם במישור הקבוצתי.
5. לחיות בעמימות, לאמץ גישות מזרחיות, ללמוד, ללמוד, ללמוד.
6. ועוד .....
מצרפת לך גם לינק לאתר איפ"א
http://www.ippa.org.il/index.aspx?id=1678