האם יש הבדל בין תפקידיהן של סיעות בבית ספר של חינוך מיוחד לבין סיעות בבית ספר רגיל?
אם יש הבדל ? כיצד הוא מתבטא?
מה הזכויות של הסיעות? אם יש בכלל?
נשמח מאוד לקבל תשובה
לפי חוזר מנכ"ל "התפקידים המוטלים על הסייעת בכל מסגרת חינוכית הם בשלושה רבדים: סיוע ברמת התלמיד הבודד, סיוע ברמת הכיתה, וסיוע ברמת בית הספר בכללותו. הדגשים הספציפיים בתפקידיה נגזרים מהמדיניות החינוכית הטיפולית של המסגרת שהיא מועסקת בה, בהתחשב בצרכים המיוחדים של התלמידים הלומדים בה." בחינוך המיוחד יש פשוט תגבור בסייעות בתוך בית הספר בשל ריבוי הילדים בעלי צרכים מיוחדים. הסיעות הן חלק מצוות בית הספר, וזכויותיהם הן מבחינת תנאי עבודה והן מבחינת מעמד ויכולת השפעה בתוך הצוות זהות לשאר המורים.