יש לי התלבטות לא קטנה-אני מעוניינת להיות מורה למתמטיקה לכיתות הגבוהות-להגיש לבגרויות,
השאלה שלי-איזה מסלול לימודים עליי לבחור,
כדי להיות מורים הבנתי שיש שתי אפשרויות:
- ללמוד באונ' תואר במתמטיקה+ תעודת הוראה
-ללמוד במכללה לחינוך תואר בחינוך Bed בהתמחות מתמטיקה
איזה מסלול לימודים רצוי ומומלץ?
ההתבלטות שלי-
לימודים במכללה:
-חסרון: זה יגביל אותי מבחינת כיתות י"א-י"ב (תעודת הוראה לעל יסודי ז-י)
- יתרון: בהכשרה להיות מורים, העבודה המעשית וכו'
לימודים באונ'
-יתרון: אונ' זה רמה אחרת לגמרי, ואולי יש יתרון לבוגר תואר במתמטיקה מבוגר תואר בחינוך?
-חסרון: באונ' לומדים מתמטיקה ברמה גבוהה ביותר-ידע שלא אשתמש בו בביה"ס, האם זה שווה את ההשקעה?
בקיצור-תוכלו להגיד לי במה עליי לבחור?
אשמח לתשובות ולהתייחסות לדבריי, אם יש משהו לא נכון/לא מדויק-אשמח לדעת!
תודה!
הכנה לבגרות אינה קשורה לאוניברסיטה או למכללה. על מנת להכין לבגרות צריך בכל מקרה לעבור השתלמות בנושא, וגם בוגרי מכללות מכינים לבגרות.
באופן כללי - עליך לשאול את עצמך מה יותר מענין אותך: המתמטיקה או החינוך. בתואר באוניברסיטה תלמדי מתמטיקה בלבד. בתואר במכללות יכינו אותך מתחילת התואר לעבודה בשטח בתחום המתמטיקה כולל התנסות מעשית רבה.
אני מאוד ממליצה ללמוד הוראה במכללת לוינסקי.אם את מחפשת רמה מקצועית טובה,זה המקום.
אמונה וייס | 08:54 10/12/09
בעלת תואר MA בתנ"ך ותושב"ע, BED בתנ"ך ואקוויולנט בלשון עברית, רשיון הוראה למקצועות העברית { ספרות, לשון ז-י בבית יעקב, צ/רנסקי} עתירת ידע ונסיון בהגשה לבגרות בלשון, לכתיבת עבודות { קורס מהאוניברסיטה העברית ומומלצת של הגברת תרצה לב ציון, מנחהת מורים במנח"י י-ם ובמחוז י-ם, מתוגמלת מענק על ספרות יפה, בעלת מרב גמולי השתלמויות ועוד, הוראה במכללות. מפיקת ח"ל אינטרדיסציפלינריות, יצירתית מאוד, לא שחוקה ומצליחה ביותר בהטמעת ההוראה.
כיום איני " מורשית "כביכול להמשיך בפועלי ברוך- המעש, עקב היותי בעלת תארים לא רלוונטיים למקצוע ההוראה.
שאלתי, האם יש מוצא למבוך המתואר לעיל? דרך לא שגרתית לאישורי מחדש
בברכה