פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
סטודנט | 19:12  10/10/09
שלום, יש לי מספר שאלות. 1. רציתי לדעת האם חשוב שתעודת ההוראה תהיה ספציפית לתחום ולגיל מסוים או שמספיק שתהיה לי תעודת הוראה. לדוגמא: נאמר והוסמכתי להיות מורה לתנ"ך ליסודי אך ברצוני ללמד לשון בחטה"ב\יסודי\תיכון. האם יקבלו אותי לבי"ס ע"ס התעודות או שיהיה עלי להשלים את הלימודים בכל פעם מחדש למקצוע הדרוש. 2. נאמר ויש לי תואר ראשון. עד כמה חשובה תעודת ההוראה מבחינת קבלתי לביה"ס ותנאי השכר. מעיון באתר של משרד החינוך, ניכר כי ההבדל בשכר אינו כה משמעותי. אני יודע שמבחינה רשמית חייבים תעודה. למרות זאת, נראה במקצועות מסוימים מתקבלים גם ללא תעודה. 3. שאלה דומה לגבי ענין התואר. האם חשוב שהתואר יהיה בהכרח בתחום הספציפי אותו ארצה ללמד או שמספיק שיהיה בידי תואר כלשהו. האם משרד החינוך וביה"ס יקבלו אותי או האם אצטרך להירשם תחת כל מיני תקנים עוקפים ואפסיד את הטבות השכר(ותק,פנסיה, קרנות...). תודה
שני צור | 19:24  11/10/09
1. בכל תעודת הוראה מצוין תחום התמחות וגילאי התמחות. באופן רשמי עליך לעבוד בתחום ובגילאים אליהם הוכשרת אולם בפועל בשל המחסור במורים - יכול להיות שתוכל להתקבל גם לתחומים/ גילאים אחרים מאלה שאליהם הוכשרת. 2. חייבים תעודת הוראה על מנת לעבוד בהוראה ועל מנת לקבל את כל התנאים. נכון שבפועל מתקבלים גם ללא תעודה, בשל המחסור בכוח אדם, אולם בדרך כלל תדרש להשלים תוך כדי העבודה גם תעודת הוראה. 3. גם תואר חייבים על מנת לקבל את התנאים השונים. אין צורך שיהיה לך תואר דווקא בתחום ההתמחות של התעודה. מספיק כל תואר ראשון מוכר.
הילה | 09:13  12/10/09
לגבי העניין של התואר ותעודת ההוראה - אם אתה כרגע בלי אף אחד מהם - עדיף לך ללמוד את התחום שמעניין אותך ללמד בו מכיוון שאם תלך לעשות תואר במשהו שלא קשר, תצטרך ללמוד לאחר מכן לתעודת הוראה שזה עוד שנה או שנתיים של לימודים... קח בחשבון שהיום יש גם את האופק החדש למורים אז בכל מקרה אתה צריך תואר ותעודת הוראה. גם אם תתקבל עקב המחסור - תידרש להשלים את זה... במידה ועדיין אין לך תואר, אני מציעה לך לבדוק במכללת לוינסקי, אני סטודנטית שם וממליצה לך בחום להגיע לייעוץ, זה גם יעשה לך סדר. בהצלחה!
סגור