פורום לימודי חינוך

בהנהלת: שלי גזנבי  |  מסר למנהל/ת הפורום
בפורום ניתן לשאול שאלות על לימודים בתחום ההוראה והחינוך. הפורום מיועד למועמדים, לסטודנטים לעתיד ולסטודנטים בהווה לחינוך והוראה.
 
שלי גזנבי

שלי גזנבי- יועצת לימודים בכירה במרכז המידע וההרשמה של מכללת אורנים.

 
שלום רב אני בעלת תואר שני במדעים ללא ניסיון בהוראה בבית ספר , האם יש מגבלה( מבחינת הבית ספר) לקבל אותי ללמד בבית ספר ( תיכון או חטיבה) ? האם נדרש ממני ללמוד קורסים מסוימים או לעשות תעודת הוראה לפני שאוכל ללמד בבית הספר ואם כן איזה קורסים ?
שני צור | 12:47  18/12/09
רשמית, עליך לעשות תעודת הוראה במדעים. בפועל יכול להיות שתתקבלי לעבודה ללא התעודה או על תנאי השלמת התעודה בשל המחסור במורים. מומלץ בכל מקרה לעשות תעודת הוראה, שכן היא מקנה לך יותר זכויות מבחינה כלכלית.
הי נטע - כאמור כמו שציינה שני, באופן רשמי צריך תעודת הוראה כדי ללמד ילדים, אבל בפועל המצב גורם לבתי ספר שנמצאים במצוקת מורים, לחרוג מהכלל הזה. שני מדברת על היתרון (החשוב!) של תעודת ההוראה בכל מה שקשור לזכויות הכלכליות שלך, אבל חשוב לציין שיש גם נקודה חשובה ומהותית אחרת - הקניית הכלים להתמודדות עם כיתה. זה ממש (אבל ממש) לא טריוויאלי, והמון מורים שמגיעים עם מוטיבציה עד הגג (אבל בלי הכשרה) לצערנו נשחקים מהר מאוד ומתייאשים. אני מציעה לך לקרוא את מה שכתבה על זה ד"ר מריטה ברבש, סגנית נשיא מכללת אחוה לחינוך, בבלוג שלנו לפני מספר ימים. בהצלחה! רחל אברמוביץ מרכז מידע ורישום הקמפוס האקדמי אחוה
Guy | 12:22  20/12/09
אהלן :) אני חייב לציין שנתקלתי בדילמה כמו שלך. אחת מחברותיי לכיתה (הסבת אקדמאים להוראה בבית ברל) הייתה בעלת תואר מתקדם בהיסטוריה, תואר שני אם אני לא טועה. לאחר כמה שנים שאפשרו לה ללמד ללא תעודת הוראה המצב השתנה, בהתאם לדרישת משרד החינוך לגבי החובה בתעודת הוראה למורים. אני זוכר שהיא אמרה מספר פעמים שהיא מצטערת שלא נרשמה מלכתחילה ללימודי הוראה לפני שהתחילה ללמד, כיוון שלימודי הוראה הם יותר ממתן תעודה עם חתימה עליה. אצלנו במכללה (לא יודע איך זה במקומות אחרים) לא מקבלים רק תעודה אלא מקבלים מקצוע. בשביל להיות מורה טוב, לא מספיק רק לדעת את המקצוע שאותו מלמדים, אלא צריך לדעת איך ללמד, איך לעמוד מול קהל, וכו'. לכן כמו שהציעו לך, כדאי ללמוד הוראה גם אם יש מקום שיקבלו אותך ללא תעודה כזאת (קצת קשה לי להאמין שהרבה מוסדות של משרד החינוך יאשרו את זה).
שירלי | 16:07  22/12/09
אני לומדת במכללת לוינסקי ואני פוגשת הרבה אנשים שיש להם תואר והם באו כדי לקבל את תעודת ההוראה כי כמו שגיא הסביר יפה, זה לא הנייר שמשנה, אלא ההסמכה שאת מקבלת... כדאי לך פדוט לבדוק במכללות להוראה.. בהצלחה, שירלי.
סגור