שלום,
התחלתי [והפסקתי באמצע] את לימודיי במכללת סמינר הקיבוצים בכללית מסיבות של חוסר התאמה למקום.
אני בעלת ציונים טובים [92 ממוצע בגרויות ו670 פסיכו'] ואני מעוניינת בסופו של דבר להגיע לעבודה בלקויות למידה.
השאלה שלי היא כזאת -
הבנתי שיש כמה דרכים להגיע ליעד.
א. האם יש יותר עבודה לבוגר תואר שני בלקויות למידה מהאונ'?
ב. אם אני רוצה ללמוד לתואר שני בלקויות למידה [השאיפה כנראה היא לכיוון האונ' העברית] מה התואר הראשון הכי מומלץ?
ג. באונ' אין ת. הוראה יחד עם התאר [בניגוד לסמינר לדוג' ], זה מסובך להשלים את הת. הוראה תו"כ הלימודי תואר ראשון? האם זה חייב להיות בסדר של קודם לסיים תואר ראשון ואח"כ ת. הוראה?
ד. האם אני חייבת ת. הוראה כדי ללמוד לקויות למידה?
ה. בנוגע לתואר בחינוך ולקויות למידה באו"פ - האם זה צעד נכון מבחינה של קריירה ? [ואני עוזבת לרגע בצד את הסיבות "בעד" האו"פ ורוצה לדעת תכלס האם זה צעד 'נכון' שבסופו של דבר לא יפגע בי בכניסה לתואר שני].
ו. אני כבר יודעת שאני לא אלמד במכללה [את הניסיון שלי עשיתי ונכוותי]. איזו אונ' [ב"ש / עברית / חיפה / תא / בר אילן] נותנת את התואר הכי מתאים למסלול אליו אני מנווטת?
תודה רבה על העזרה והסבלנות
מור
א. יותר עבודה יחסית למי? אם הכוונה לאוניברסיטה מול מכללה - לא בהכרח.
ב. בעברית כל תואר בחינוך מספיק בציון 85. במקומות אחרים לעיתים דורשים תואר בחינוך מיוחד.
ג. תעודת הוראה ניתן להתחיל באוניברסיטה מהשנה השלישית והיא נמשכת לשנה הרביעית. זה לא אמור להיות מסובך.
ד. לא בהכרח, אך אם תרצי לעבוד בבתי ספר - בדרך כלל תדרשי לתעודת הוראה.
ה. לא הבנתי למה יפגע - לאו"פ שם טוב. סיכויי הפגיעה נובעים בעיקר מאופיה של האו"פ. למידה עצמית ברמה מאוד גבוהה שדורשת סטודנטים בעלי משמעת עצמית גבוהה מאוד.
ו. אין אוניברסיטה שנחשבת יותר מאחרות בתחום החינוך. כולן טובות.
מה הכוונה לא התאמת למקום?
מדוע "נכווית"?
אולי בלוינסקי יהיה לך יותר טוב? שם מקבלים גם תעודת הוראה בשילוב התואר הראשון...